اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کاهش میزان مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه در دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از کاهش میزان مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه در این شهرستان خبر داد.

کاهش میزان مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ماریا خویشدوست اظهار داشت: در شهرستان دشتستان با برگزاری کمیته‌ها و بررسی مشکلات، همچنین ارائه آموزش‌ها خصوصاً پیشگیری از سوانح و حوادث به خانواده‌ها، میزان مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه از ۷٫۳ در هزار تولد زنده در سال ۹۶، به ۶٫۳ در هزار تولد زنده در سال ۹۷ رسیده است که بالاترین علل آن همانند آمار کشوری به ترتیب ناهنجاری‌های مادرزادی و سوانح و حوادث است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، سوانح و حوادث غیر عمدی یکی از مهم‌ترین علل مرگ در بین کودکان یک تا ۵۹ ماهه است.

خویشدوست افزود: بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت سوانح و حوادث غیر عمدی یکی از مهم‌ترین علل مرگ در بین کودکان ۵۹-۱ ماهه است و علاوه بر این تعداد زیادی از کودکانی که از حوادث جان سالم به در می‌برند پیامدها و ناتوانی‌های درازمدتی را تحمل می‌کنند که بار معنوی و مادی زیادی را به خانواده‌ها و سیستم بهداشتی کشورها تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: به صفر رساندن مرگ‌های قابل‌اجتناب تا سال ۱۴۱۰ هجری شمسی از اهداف و الزامات بین‌المللی است که باید مدنظر قرار گیرد و چون مرگ‌های ناشی از حوادث عمدتاً قابل‌اجتناب می‌باشند، بایستی مداخلات مناسبی جهت کاهش آن به کار گرفته شود.

خویشدوست گفت: در کل کشور ناهنجاری‌های بدو تولد با ۲۰ درصد شایع‌ترین علت مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه است و پس‌ازآن سوانح و حوادث و بیماری‌های تنفسی به ترتیب با ۱۹٫۴ و ۱۱٫۳ بیش‌ترین علت مرگ در این گروه جمعیتی است.

وی بیان کرد: حوادث ترافیکی با 38.5 درصد، انسداد راه‌های تنفسی با ۱۳٫۹ درصد و غرق شدن در آب با ۱۳٫۸ درصد جزء شایع‌ترین علل سوانح حوادث غیر عمدی مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول