اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

انجام واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کودکان نقش بسزایی دارد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: استفاده از واکسن می‌تواند به سادگی از بروز و شیوع این بیماری‌های واگیر در جامعه جلوگیری کند.

انجام واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کودکان نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از واکسن می‌تواند به سادگی از بروز و شیوع این بیماری‌های واگیر در جامعه جلوگیری کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: از سال 1363 با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان برنامه واکسیناسیون گروه سنی زیر یک‌سال آغاز شد در سال 1372 برنامه ایمن‌سازی هپاتیت در برنامه‌های ایمن‌سازی کشور انجام  و از سال 1383 پس از انجام ایمن‌سازی سراسری سرخک و سرخجه که طی آن گروه سنی5 تا 25 سال واکسینه شدند واکسن سرخک، سرخجه، اوریون، جایگزین واکسن سرخک در برنامه ایمن‌سازی کشور جای شد.

وی هدف ایمن‌سازی را حفاظت فرد و جامعه در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن دانست و بیان داشت: واکسیناسیون کودکان از مؤثرترین مداخلات بهداشتی انجام شده در جهان برای ارتقای سلامت جامعه است و این موضوع مکرر مورد تأکید همه سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون نقشی شگرف در سلامت جامعه ایفا کرده است و پس از تأمین آب آشامیدنی سالم، واکسیناسیون بیشترین تأثیر در کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به طب سنتی افزود: چند سالی است که با تلاش پزشکان و متخصصان عرصه طب ایرانی در دانشکده‌های طب سنتی و گروه‌های مربوطه در دانشگاه‌های بزرگ کشور، امکان دستیابی به این محتوای ارزشمند و فرصت احیای مجدد طب سنتی ایران از مسیر علمی و درست فراهم شده است.

 فخرایی تأکید کرد: کمتر از 100 سال از کشتارهای متعدد انواع بیماری‌های همه‌گیر در کشورها گذشته و هنوز هم کسانی هستند که این فجایع را به خاطر آورند یا افرادی که به دلیل عدم تلقیح واکسن فلج اطفال در کودکی از معلولیت رنج می‌برند.

وی با اشاره به فراموش کردن وقایعی نظیر لجاجت مردم در مقابله با آبله‌کوبی گفت: افرادی با ترویج عقایدی که نه بر اساس طب سنتی هستند و نه ریشه اسلامی دارند باعث صدمه زدن به این دو می‌شوند و گاه ادعا می‌کنند که در بیشتر کشورهای پیشرفته واکسن استفاده نمی‌شود درحالی‌که برنامه واکسیناسیون یک برنامه داوطلبانه است که به صورت رایگان در کشورها و در اکثر کشورهای جهان توسط مراکز خدمات بهداشتی به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول