اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس پلاس| سیل مهربانی چشم در چشم سیل ویرانگر

وقتی سیل مهربانی مردمی بزرگ این روزها مقابل سیل ویرانگر سد می‌شود، بار دیگر امید جوانه می‌زند، انگیزه می‌روید و دست‌ها در هم گره می‌خورد.

فارس پلاس| سیل مهربانی چشم در چشم سیل ویرانگر

خبرگزاری فارس سمنان- محدثه عباسی: در واپسین روزهای سال 97 بی‌صدا و بی‌خبر آمد و آغازین روزهای بهار مردم سرزمینم به خزان گره خورد.

سفره‌های هفت‌سین منتظر و مهیای آمدن عید کنج خانه‌ها به گل نشست و تلاطم را می‌شد از چشم ماهیان قرمزی خواند که جای رقصیدن میان سفره تزئینی نوروز، مبهوت بی‌حساب و کتاب آمدن این میهمان ناخوانده و بدشگون شده بودند.

آخر دو گام مانده بود به بهار؛ اگر کمی دندان روی جگر می‌گذاشت، شاید روز هم‌وطنان نو می‌شد؛ خاصیتش این است که بی‌خبر بیاید، شاید هم می‌خواست ماهیت و ویرانگری‌اش را به رخ بکشد؛ اما هر چه بود آمد و بلوایی بس بزرگ به پا کرد و زخمی جانکاه بر دل گذاشت.

سیل را می‌گویم که 28 اسفند آمد و جای سیلی‌اش این روزها صورت هم‌وطنانمان را سرخ کرده است.

چقدر تحمل می‌خواهد دیدن خانه‌هایی که امروز به بیغوله‌ای از خاک و گل مبدل شده است؛ همان چهاردیواری‌هایی که تا دیروز آرامش در آن حاکم بود و لبخند در آن جاری...

درخت‌های خیابان‌های شهرهایی در شمال و جنوب که در این فصل سال تداعی‌گر خوش‌نقشی بهار بودند، امروز اما گرد غم روی آن پاشیده‌اند و در سکوتی غمبار فرورفته‌اند.

فرو بردن بغض سخت است؛ وقتی آشفتگی مردم سرزمینت را نظاره‌گری و خانه‌ها و خیابان‌هایی را می‌بینی که در گل فرورفته‌اند و خودروها و بساط زندگی که سیل تا پای بلعشان پیش رفت و رهایشان کرد.

و این نابسامانی‌هاست که حال و روز این روزهای مردممان را ناخوش کرده است؛ قلب‌ها جریحه‌دار حزن هم‌وطن بی‌خانمان است و هر کسی به‌گونه‌ای و به سهم خود دنبال التیام زخم هم‌وطن سیلی خورده از سیل.

یکی لیست اقلام موردنیاز را دهان به دهان می‌چرخاند و یکی، دیگری را ترغیب به کمک می‌کند تا شاید این سیل مهربانی سدی برابر سیل ویرانگر باشد؛ این روزها هم‌وطنان سیل‌زده‌مان را فراموش نکنیم.

عکس: مهدی دیابی- فارس سمنان


سیل‌زدگان چشم انتظارند ...

برای واریز کمک‌های نقدی خود به سیل‌زدگان از طریق شماره حساب یا شماره کارت زیر اقدام کنید:

 شماره حساب:
2310421648645

شماره کارت:
6273811133105640

بانک انصار (قرارگاه محرومیت زدایی استان سمنان)


انتهای پیام/74034/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول