اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پنجمین جلسه دادگاه جرائم اقتصادی اصفهان/ تاجر صوری پای میز محاکمه ایستاد

در جلسه پنجم دادگاه جرائم اقتصادی اصفهان، اتهام فردی مورد بررسی قرار گرفت که بنا بر گزارش واصله به دادگاه، متهم به اخلال در نظام ارزی از طریق تأسیس دو شرکت در ایران و یک شرکت و انجام معاملات صوری بود.

پنجمین جلسه دادگاه جرائم اقتصادی اصفهان/ تاجر صوری پای میز محاکمه ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنجمین جلسه از دادگاه ویژه جرائم اقتصادی استان اصفهان به ریاست قاضی علیمراد نجفی جهت رسیدگی به پرونده اخلال در نظام ارزی کشور برگزار شد.

در جریان این جلسه، اتهام فردی مورد بررسی قرار گرفت که بنا بر گزارش واصله به دادگاه، متهم به اخلال در نظام ارزی از طریق تأسیس دو شرکت در ایران و یک شرکت در دبی به منظور صدور فاکتورهای جعلی و بازگشایی اسناد تجاری از طریق این معاملات نزد بانک‌های دولتی و خصوصی بود.

علیمراد نجفی، قاضی این پرونده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پرونده مذکور اظهار کرد: امروز پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در دادگاه ویژه استان اصفهان برگزار شد که موضوع آن، مربوط به متهمی بود که با تشکیل دو شرکت در داخل کشور و یک شرکت در دبی، با ارائه فاکتورهایی از شرکت خارجی خود به بانک‌های صادرات، ملت، مسکن و سرمایه، به منظور بازگشایی اسناد تجاری (LC) به این بانک‌ها مراجعه کرده و بالغ بر 201 میلیون درهم امارات و یک میلیون 624 هزار یورو ارز جهت واردات کالا اخذ کرده است.

رئیس دادگاه ویژه جرائم اقتصادی استان اصفهان در ادامه افزود: متهم پس از انتقال ارز به دبی، با تنزیل اسناد مذکور نزد صرافی‌ها، آن را تبدیل به ریال کرده، به داخل کشور انتقال داده و مبالغ مذکور را صرف فعالیت‌های اقتصادی در حوزه مسکن، زمین و بورس کرده است.

وی یادآور شد: این اقدامات در حالی رخ داده که فرد مذکور، جنسی را وارد کشور نکرده و سود کلانی را برای خود کسب کرده است.

نجفی متذکر شد: متهم قسمتی از مبالغ مأخوذه را به بانک‌ها بازگردانده و مانده حساب وی در حال حاضر، 50 میلیون و 436 هزار و 904 درهم امارات و 831 هزار و 859 یورو است که امروز این پرونده مورد بررسی دادگاه قرار گرفت و اظهارات متهم و نمایندگان بانک‌های شاکی و نماینده دادستانی به استماع دادگاه رسید و در فرجه مقرر قانونی، حکم این دادگاه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/63062/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول