اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بی‌عدالتی‌های آموزشی در شهرستان دیر برداشته شود

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: بی‌عدالتی‌های آموزشی در شهرستان دیر برداشته شود.

بی‌عدالتی‌های آموزشی در شهرستان دیر برداشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، ظهیر محمودی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: آموزش و پرورش تولید علم می‌کند و نیازمند حمایت بیشتر و گسترده‌تر است که امیدواریم از اعتبارات شهرستان به منطقه نیز اختصاص پیدا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه بی‌عدالتی‌های آموزشی در شهرستان دیر برداشته شود، افزود: در این منطقه مدارس خاص وجود ندارد و به دلیل جمعیت کم از برخی شاخص‌ها بی‌بهره هستیم که ضرورت دارد مناطق کوچک و مدارس کم‌جمعیت نیز دیده شوند.

وی بیان کرد: نیاز به افزایش فضای آموزشی و پرورشی در منطقه هستیم که افزایش کلاس در برخی از مدارس، ساماندهی سالن کانون شهید نامدار، ساماندهی مرکز رفاهی فرهنگیان و احداث تعدادی نمازخانه و کارگاه در مدارس برنامه‌ریزی شده اما نیاز به حمایت جدی مسؤولان داریم.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: بر اساس شیوه‌ای قدیمی آموزش و پرورش از فرهنگیان تجلیل می‌کند اما انتظار است اقشار دیگر جامعه از تلاش‌ها و ایثار این قشر فرهیخته تجلیل کنند.

محمودی ابراز داشت: آمادگی داریم از مشارکت سازنده و تلاش همه دستگاه‌ها برای تکریم معلمان بهره ببریم و برنامه‌ای شایسته شأن معلمان برگزار شود تا جامعه به نقش حساس و ظریف معلم نگاهی عمیق داشته باشد.

وی عنوان کرد: همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر حوزه‌های آموزشی و پرورشی منطقه بردخون با حضور مسؤولان استان و شهرستان  هشت اردیبهشت 98 در بردخون برگزار خواهد شد.

هیچ تفاوتی در پرداخت اعتبارات وجود ندارد

فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: همه خانواده‌ها با آموزش و پرورش عجین هستند و ثمره کار نظام تعلیم و تربیت در همه خانواده‌ها وجود دارد که همه باید در این زمینه حساسیت داشته باشند.

کریم علی‌حسنی با تأکید بر حضور مردم در مدارس و مطالبه‌گری بیشتر، افزود: خانواده‌ها در مدارس حاضر شوند و سطح کیفی کارها را بسنجند تا پویایی آموزش و پرورش تقویت شود و ضمن هم‌فکری و مشورت با اولیا مدارس، مطالبه آموزشی خود را بیشتر کنند.

وی بیان کرد: تلاش شود از افراد توانمند برای حمایت از آموزش و پرورش بهره ببریم و با مشارکت و همکاری بیشتر و با رغبت به این حوزه کمک کنیم و برای جذب کمک‌های مردمی هیچ اجباری در کار نباشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر ابراز داشت: شورای آموزش و پرورش افراد و دیدگاه‌ها را بیگانه نداند و از کمک و هم‌فکری همه بهره ببرد و در مباحث آموزشی، آمار تحلیلی و مقایسه‌ای استخراج شود و با نگاه به وضعیت آموزشی منطقه، برای پیشرفت در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود تا ضعف‌ها رفع و قوت‌ها تقوت شود.

علی‌حسنی با تأکید بر افزایش کیفیت‌ها بیان کرد: دهیاران در روستاهای سجادیه و کناری برای ساخت کلاس‌های درس جدید مشارکت کنند چرا که هزینه در مقوله‌های آموزشی و سلامت هیچ محدودیت و منعی ندارد.

وی عنوان کرد: به همه پنج شهر شهرستان خدمت‌رسانی می‌کنیم و هیچ تفاوتی در پرداخت اعتبارات وجود ندارد پس مدیران بر اساس شاخص‌ها برنامه‌ریزی کنند تا آموزش و پرورش به حرکت سازنده خود ادامه دهد.

فرماندار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل از معلمان وظیفه‌ای همگانی است که دهیاران و شهردار نیز در حد توان برای تکریم شایسته فرهنگیان مشارکت می‌کنند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

 مشارکت اولیاء در آموزش و پرورش ضعیف است

امام جمعه بردخون اظهار داشت: آموزش و پرورش رسالت مهمی بر عهده دارد و اگر فرهنگیان به عنوان نخبگان عرصه فرهنگی به رسالت خود عمل کنند باعث افتخار جامعه است.

امام جمعه بردخون افزود: بهترین فرهنگ از قرآن و سیره پیامبر، اهلبیت و عالمان دین رسیده و در فرهنگ اسلام اگر ایمان به خدا داشته باشیم و روح امید در هر کس دمیده شود نشاط‌انگیز است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مردم ناشی از فرهنگ غلط کاغذبازی در ادارات است که افراد برای یک امضاء چندماه در برخی ادارات سرگردان هستند که ضرورت نظارت بر زیرمجموعه وجود دارد تا ارباب رجوع تکریم شوند و به آنان بی‌احترامی نشود.

رکنی‌حسینی ادامه داد: فرهنگ اساس همه پیشرفت ها و پایه و اصل تمدن فرهنگ است که اگر تربیت دینی نهادینه شود و آینده‌سازان با فرهنگ قرآنی و زندگی ائمه آشنا شوند فرهنگ ادارات تغییر می‌کند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه دین با فقر فرهنگی مخالف است، ابراز داشت: برای ایجاد شادی و نشاط در مردم باید این وضعیت تغییر کند و مردم را به آینده امیدوار کنیم و با برنامه حرکت کنیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.

وی ضرورت تشکیل اتاق فکر در ادارات را یادآوری کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای بهتر شدن تلاش کنند و از افراد متخصص و متعهد برای پیشرفت سازمانی بهره ببرند تا انتظارات و خواسته‌های مردم محقق شود.

رکنی‌حسینی بیان کرد: دوست داریم دانش‌آموزان منطقه در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند که با همکاری و حضور اولیاء عملی می‌شود اما اولیاء دانش‌آموزان مشارکت ضعیفی در منطقه دارند که باید ارتباطات تقویت شود.

امام جمعه بردخون معلمی را افتخاری بزرگ دانست و گفت: معلمی افتخاری است که نصیب هرکس نمی‌شود و فرهنگیان نباید خود را با اقشار دیگر مقایسه کنند زیرا جایگاه معلمان بسیار بالا است و در مسیر پیامبر گام برمی‌دارید.

وی خواستار پیشرفت و توسعه منطقه در همه حوزه‌ها شد و افزود: انتظار داریم بردخون نسبت به گذشته تغییر کند و در زمینه کنکور و شاخص‌های آموزشی و پرورشی رشد داشته باشیم.

آموزش و پرورش حمایت شود

بخشدار بردخون نیز گفت: آموزش و پرورش دستگاه انسان‌سازی و تربیت مدیران در جامعه است و نقش برجسته‌ای در توسعه همه‌جانبه کشورها دارد که باید جایگاه آن را تبیین کنیم و از اقدامات این دستگاه حمایت کاملی داشته باشیم.

علی اخلاقی افزود: اگر می‌خواهیم از وابستگی رهایی پیدا کنیم و فقر و محرومیت و ضعف‌ها در جامعه نباشد باید آموزش و پرورش را یاری دهیم تا در انجام رسالت خطیر و وظیفه سنگین خود موفق شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها نقش مؤثری دارد و همه پیشرفت‌ها و توسعه انسانی به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به نظام تعلیم و تربیت وابسته است.

اخلاقی خاطرنشان کرد: فرهنگیان و معلمان منطقه بردخون با ایثارگری و همه توان در راستای گسترش فرهنگ و تقویت زیرساخت‌های علمی تلاش می‌کنند که امیدواریم همه مردم و مسؤولان قدردان سربازان مبارزه با سیاهی و جهل باشند.

در ادامه اعضای شورا و دهیاران پیرامون موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مطالبی بیان نمودند و بر مشارکت خود در تقویت تعلیم و تربیت منطقه تأکید کردند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول