اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 60 درصد جمعیت استان اصفهان

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی دو سال گذشته برای 60 درصد جمعیت بالای 30 سال سن در استان پرونده الکترونیک تشکیل شده است و با انجام تست‌ها نوع بیماری هر شهروند و این که در چه زمینه‌ای بیماری دارد مشخص می‌شود.

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای 60 درصد جمعیت استان  اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری عصر امروز در آیین تجلیل از خیران بخش سلامت گلپایگان با بیان اینکه علی رغم مشکلات اقتصادی همکاران صادقانه خدمت می‌کنند، اظهار کرد: در سال 97 دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در زمینه عملکرد رتبه نخست کشوری را به دست آورد.
رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: در 10 ساله گذشته با کمک با 200 میلیارد تومانی خیران بخش سلامت حدود 500 مرکز بهداشتی و 22 هزار متر مربع از فضای بیمارستانی در استان تعمیر و تجهیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته برای 60 درصد جمعیت بالای 30 سال سن در استان پرونده الکترونیک تشکیل شده است و با انجام تست‌ها نوع بیماری هر شهروند و این که در چه زمینه‌ای بیماری دارد مشخص می‌شود.
رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه با تشکیل پرونده الکترونیک یک میلیون و 70 هزار نفر خطر سنجی شدند که از این تعداد 10 درصد دچار بیماری دیابت بودند که 35 درصد از بیماری خود مطلع نبودند، افزود: 15 درصد افراد فشار خون بالا داشتند که 50 درصد از بیماری خود اطلاع نداشتند.
حیدری گفت: سال گذشته 35 درصد بیماران دیابتی‌ شناسایی و بیماری آنها کنترل شد که در صورتی این روال کنترل ادامه داشته باشد عوارضی به دنبال نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: با تشکیل پرونده الکترونیک تعداد 258 بیمار در معرض سرطان سینه و 65 بیمار دچار سرطان روده شناسایی شدند که با کمترین هزینه بیماری آنها کنترل شد.
رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه امروزه با صنعتی شدن زندگی بیماری‌ها شکل دیگری پیدا کرده است، متذکر شد: در طی 40 سال انقلاب امید به زندگی 25 سال افزایش داشته است یعنی طول عمر افراد از 56 سال به 79 سال افزایش یافته است که در ردیف 40 کشور برتر دنیا هستیم.
انتهای پیام/63071/پ20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول