اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرپرست فرمانداری اصفهان: 14 دستگاه نسبت به کنترل «سالک» مسؤولیت دارند

سرپرست فرمانداری اصفهان گفت: 14 دستگاه در کنترل بیماری سالک مسؤولیت دارند که مجدد وظایف آن‌ها را ارسال خواهیم کرد و همه دستگاه‌ها باید به این وظیفه ورود کنند؛ به دنبال گرفتن بودجه از محل‌های مختلف برای شهرهای بحرانی در حوزه سالک هستیم.

سرپرست فرمانداری اصفهان: 14 دستگاه نسبت به کنترل «سالک» مسؤولیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریبرز امیری صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان اصفهان اظهار کرد: 75 درصد کار در حوزه سلامت با همکاری سایر بخش‌ها و دستگاه‌هاست که همه دستگاه‌ها نسبت به سلامتی مردم موظف هستند.

سرپرست فرمانداری اصفهان بیان کرد: از اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی تشکر می‌‌کنم و تمامی مواردی که مطرح می‌شود، حاکی از تلاش‌های شماست.

وی افزود: کارشناس حقوقی باید در دستگاه‌های مختلف تقویت شود و باید بتواند به خوبی بر قانون اشرافیت داشته باشد تا بتوانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و بعد از امنیت، سلامت مردم مهم‌ترین موضوع است.

امیری عنوان کرد: موضوعات مختلف و مهمی مطرح شد که در سال 97 پیگیری شد و امیدواریم بتوانیم سند سلامت را در سطح شهرستان تهیه کنیم تا تکلیف دستگاه‌ها در حوزه سلامت مشخص شود.

سرپرست فرمانداری اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در سطح اصفهان کد رهگیری سامانه سلامت در دستور کار قرار بگیرد تا بتوانیم خیلی از آسیب‌ها را جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: 14 دستگاه در کنترل بیماری سالک مسؤولیت دارند که مجدد وظایف آن‌ها را ارسال خواهیم کرد و همه دستگاه‌ها باید به این وظیفه ورود کنند که در جلسه بعدی آن را کنترل خواهیم کرد؛ به دنبال مطرح کردن و گرفتن بودجه از محل‌های مختلف برای شهرهای بحرانی در حوزه سالک هستیم.

امیری در ادامه گفت: هیچ آموزشی در سطح استان نباید برگزار شود مگر با مجوز نهاد مربوطه و در حوزه نمایشگاه هم اعتقادم بر همین موضوع است.

وی بیان کرد: شهرداری اصفهان و سایر دستگاه‌ها در حوزه سلامت باید در عرض یکدیگر و با هماهنگی هم حرکت و فعالیت کنند.

امیری خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها باید در حوزه ساماندهی مشاغل توجه بیشتری داشته باشند و همه باید با تلاش هم دیگر در سلامت مردم موثر باشیم.

 شهرداری نمایشگاه‌ محلی برگزار نکند

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه به فراخور گزارشات و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند؛ شهرام احتشامی مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 1 نیز اظهار کرد: جهت حفظ سلامت شهروندان و مسافران طرحی را از 20 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه طرح را شروع کردیم که با هدف اصلی حفظ و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران انجام شد؛ در کل شهرستان اصفهان 150 نفر بازرس مشغول فعالیت بودند.

وی افزود: آموزش‌های لازم را به اصنافی که فعالیت ویژه در ایام نوروز داشتند همزمان با سراسر کشور ارائه کردیم؛ بنر و پوسترهایی را برای آشنایی بیشتر مردم در مناطق پربازدید نصب شد.

احتشامی بیان کرد: بازرسان و مدیران به طور شبانه‌روزی با همکاری ادارات بازرسی شبانه‌روزی از اصناف مختلف انجام دادیم و از کلیه امکانی که مردم از آن‌ها استفاده می‌کردند، به طور مرتب مورد بازرسی انجام شد.

مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک ادامه داد: برای کنترل کیفیت آب شرب به طور منظم تمام آبسردکن‌های شهر مورد کنترل انجام شد که در تمامی این بازرسی‌ها مقادیر زیادی اقلام فاقد مقررات بودند، کشف و واحدهای آن‌ها پلمب شد.

وی عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی مراسم اعتکاف را داشتیم که همزمان با بازرسی‌های نوروزی، از محل طبخ غذاهای مرتبط به این مراسم هم بازرسی انجام شد.

احتشامی با بیان اینکه 38 مورد پلمب و یک مورد مراجعه به مقام قضایی و همچنین قریب به 16 تن مواد غذایی نامرغوب کشف و معدوم شد، مطرح کرد: یکی از مشکلات ما بازراچه‌های محلی است که به صورت یک باره ایجاد می‌شود و تا می‌خواهیم با آن برخورد کنیم، نیاز به مجوزاتی داریم که چند روز طول می‌کشد و فاقد هرگونه مجوزات بهداشتی هستند که عرضه کننده مواد خوراکی نامرغوب هستند.

مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره 1 ادامه داد: در موضوع سیاه‌چادرها و توزیع مواد غذایی در آن‌ها نیز یک چالش اساسی داریم که هیچ کدام از این مواد مجوزات لازم را ندارند که فقط بخشی از آن‌ها را توانستیم جمع‌آوری کنیم ولی بخش دیگری از آن‌ها توزیع شد.

وی در پایان گفت: از شهرداری تقاضا داریم به نمایشگاه‌های محلی که اقدام به فروش مواد غذایی می کنند، ورود نکند و در برخورد با موارد تخلف با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

شریفی معاون دادستان استان اصفهان نیز بیان کرد: این که همه در حوزه سلامت دغدغه داریم، موضوع خوبی است ولی به این نکته توجه کنیم که موضوع برخورد با جرم مشهود و تخلف متفاوت است و انتظاراتی که برخی از دوستان دارند، باید به این حوزه توجه داشته باشیم؛ آمادگی لازم داریم که در لحظه بتوانیم حکم صادر کنیم ولی باید حدود جرم و تخلف مشخص شود.

انتهای پیام/63077/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول