اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

گزارشی از پشت پرده نبود مرغ در بازار ایلام / سازمان جهاد کشاورزی استان نهاده را تامین نمی‌کند

عدم عرضه گوشت مرغ به‌عنوان یکی از اقلام پرمصرف سبد غذایی خانوار طی روزهای اخیر در بازار ایلام به یک مشکل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است

گزارشی از پشت پرده نبود مرغ در بازار ایلام / سازمان جهاد کشاورزی استان نهاده را تامین نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عدم عرضه گوشت مرغ به‌عنوان یکی از اقلام پرمصرف سبد غذایی خانوار طی روزهای اخیر در بازار ایلام به یک مشکل اساسی برای شهروندان تبدیل شده، این در حالی است که بر اساس گفته مسوولان تعطیلی مجدد کشتارگاه سپیدمرغ مانشت دلیل اصلی این عرضه نشدن گوشت مرغ در بازار ایلام است.

به نظر می‌رسد باید با توجه به بالا بودن میزان تقاضای این ماده غذایی نیاز است مسوولان هرچه سریعتر برای رفع مشکل عدم عرضه آن چاره‌اندیشی کنند.

بی‌توجهی مسوولان به این مشکل

سیروس اسلامی از شهروندان ایلامی در گفت­‌و­گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: چند روزی است که عرضه نشدن مرغ در شهر ایلام به یک مشکل اساسی تبدیل  شده است.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم گوشت مرغ یکی از پر مصرف‌ترین اقلام خوراکی است و با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز مصرف این ماده غذایی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

این شهروند با بیان اینکه مشکلات پیش آمده  تنها بی‌توجهی و عدم کفایت برخی مسوولان مربوطه را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت گوشت قرمز از یک سو و عدم عرضه مرغ از سوی دیگر تنها سبب فشار بیش از پیش بر مردم می‌شود.

تکلیف مردم چه می‌شود؟

کریم بابایی دیگر شهروند ایلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: تکلیف مردمی که با این گرانی گوشت قرمز، تنها توان خرید مرغ را داشتند و اکنون توزیع آن نیز قطع شده، چه می‌شود.

وی با طرح این سوال که چرا فعالیت کشتارگاهی که شش ماه پیش آغاز شده اکنون مجدد متوقف شده است، گفت: مردم همیشه چوب بی‌تدبیری مسوولان را می‌خورند و در این زمینه نیز تنها مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: جای تاسف دارد که در استانی مانند ایلام که تولید گوشت مرغ آن مازاد بر نیاز است شاهد عدم عرضه این ماده غذایی باشیم و اینکه چرا مسوولان تاکنون هیچ واکنشی در این زمینه نشان نداده‌اند خود جای سوال است.

دلیل اصلی عدم عرضه مرغ

محمد فیضی یکی از مرغ فروشان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: چند روز است که عرضه مرغ از سوی کشتارگاه سپید مرغ مانشت متوقف شده و همین امر سبب عرضه نشدن این ماده غذایی شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی این کشتارگاه از دلایل اصلی عرضه نشدن مرغ است، افزود: با توجه به بالا بودن مصرف گوشت مرغ، هر روز شاهد مراجعه افراد زیادی برای خرید هستیم و بی شک این نبود مرغ در بازار بروز مشکلاتی را برای مردم در پی دارد که نیاز است مسوولان برای رفع این مشکل اقدام کنند.

عدم تامین نهاده‌های مورد نیاز از سوی جهاد کشاورزی

قدرت اله کاظمی مدیرعامل کشتارگاه سپیدمرغ مانشت ایلام در این باره و در گفت‌و­گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: تعطیلی 5 روزه کشتارگاه سپید مرغ مانشت سبب کاهش عرضه مرغ در ایلام شده است.

وی افزود: پس از تعطیلی یک ساله و خرید این کشتارگاه توسط اتحادیه مرغداران استان قرار بر این شد که نهاده‌های مورد نیاز از جمله ذرت و سویا از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان تامین شود که متاسفانه این امر محقق نشد.

مدیرعامل کشتارگاه سپیدمرغ مانشت با بیان اینکه مقدار نهاده‌ای که سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته بسیار ناچیز است اضافه کرد: هم اکنون حدود 6 ماه از آغاز به کار این کشتارگاه می‌گذرد و 100 نفر به صورت مستقیم و حدود 300 نفر به صورت غیر مستقیم در این کشتارگاه مشغول فعالیت هستند.

بالا بودن هزینه‌های کشتارگاه

مدیرعامل کشتارگاه سپید مرغ مانشت ادامه داد: همچنین قرار بود مرغ زنده با قیمت هر کیلو 7800 تومان در اختیار این کشتارگاه قرار گیرد که متاسفانه این امر نیز اجرا نشد.

کاظمی با بیان اینکه اکنون قیمت 11هزار 500 تومان برای هر کیلو گوشت مرغ از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام و همچنین ستاد تنظیم بازار در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های کشتارگاه از جمله افزایش قیمت جوجه یک روزه، افزایش قیمت ذرت و سویا، دستمزد کارگران، واکسن و... ادامه فعالیت این کشتارگاه تنها ضرردهی را در پی دارد.

لزوم اجرای تعهدات

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی استان به تعهدات خود در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز و عرضه مرغ زنده با کیلویی 7800 تومان به این کشتارگاه پایبند نبوده است، گفت: قیمت مصوب سازمان صنعت، معدن، تجارت استان و ستاد تنظیم بازار با توجه به بالا بودن هزینه‌های جاری این کشتارگاه پایین است.

مدیرعامل کشتارگاه سپیدمرغ مانشت اظهار کرد: این قیمت در صورتی می‌تواند مصوب شود که ارگان‌های ذیربط به تعهدات خود در خصوص تامین نهاده و مرغ زنده با قیمت هر کیلو 7800 تومان عمل کنند.

انتهای پیام/970823/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول