اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نظارت غله بر کیفیت نان نامناسب است/ وجود بی‌انضباطی در مصرف سموم کشاورزی

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط بحث کیفیت نان در مازندران، گفت: میزان سبوس‌گیری نان در استان مازندران مناسب نیست، نظارت بر کیفیت نان برعهده سازمان غله و خدمات بازرگانی استان است، نحوه نظارت بر تولید نان مناسب نیست.

نظارت غله بر کیفیت نان نامناسب است/ وجود بی‌انضباطی در مصرف سموم کشاورزی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن اعرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: نظام بیمه‌ای در کشور باید به  روز شود و میزان حمایت از اقشار با توجه به شرایط مالی آنها انجام شود.

وی با اعلام اینکه برای دست‌یابی به پوشش همگانی سلامت باید نیازهای سلامتی مردم  را به صورت مناسب شناسایی کنیم، تصریح کرد: بسته خدماتی و نیروی آموزش دیده تعریف شده و دسترسی بدون رابطه مالی وجود داشته و نظارت‌ها بر این نیروها وجود داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: برای اجرای شدن این موضوع نیاز داریم که سواد سلامت افراد افزایش پیدا کند.

وی با اعلام اینکه در مازندران بیش از 10 هزار مورد واکسن هاری تزریق می‌شود، افزود: هر فردی در هر ساعتی از شبانه‌روز که نیاز باشد می‌تواند این خدمات را دریافت کند، مراجعه کننده حیوان گزیدگی داریم، 70 درصد حیوان گزیدگی برای سگ‌های داری صاحب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: شهرداری در شهرها مسؤول ساماندهی سگ‌های ولگرد بوده و در روستاها مربوط به بخشداری‌ها هستند.

وی در ارتباط با برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات در استان، گفت: حساسیت برای معرفی نقاط حادثه‌خیز در اورژانس مازندران شروع شده است.

اعرابی با اعلام اینکه در حال حاضر با دیابت، فشار خون و چربی خون بالا درگیر هستیم، گفت: بسته خدماتی در این ارتباط تعریف شده است و این مهم در پزشک خانواده شهری در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در استان هزار و 110 خانه بهداشت با 2 هزار بهورز برای افزایش خدمات نیاز به زیرساخت‌های مناسب در این ارتباط داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: برای گسترش خدمات بهداشتی خانه‌های بهداشت و پزشک خانواده باید افزایش پیدا کند و مراکز درمانی بزرگ باید متمرکز شود.

وی درباره دام‌های تلف شده استان در سیل گفت: 243 هزار طیور و هزار و 400 دام سبک و سنگین از بین رفته و همکاران ما 232 مورد دفن نظارت بهداشتی داشتند.

اعرابی خاطر نشان کرد: مشکلی در ارتباط با زنان باردار نداشتیم، دو مورد جابه‌جایی با بالگرد زنان باردار و 6 مورد هم با آمبولانس داشتیم، خانه‌های بهداشت در بحران باز بوده و خدمات را در اختیار و دسترس مردم قرار دادیم.

وی در ارتباط با عرضه سم و استفاده از آن، بیان کرد: بی‌انضباطی جدی در مصرف سم استان وجود دارد و مسؤولیت نظارت بر این بخش برعهده جهاد کشاورزی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با ساماندهی دوره‌گردها در شهرها گفت: شهرداری‌ها در این ارتباط وظیفه مشخص و قانونی دارند و باید به وظایف خودشان عمل کنند.

وی در ارتباط بحث کیفیت نان در مازندران، گفت: میزان سبوس‌گیری نان در استان مازندران مناسب نیست، نظارت بر کیفیت نان برعهده سازمان غله و خدمات بازرگانی استان است، نحوه نظارت بر تولید نان مناسب نیست.

انتهای پیام/86004/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول