اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

به مناسبت روز جهانی کارگر جشنواره امتنان از کارگر در بندرعباس برگزار شد

صبح امروز سی امین جشنواره امتنان از کارگر،گروه کار و واحد تولیدی نمونه هرمزگان با حضور جامعه کارگری و استاندار هرمزگان در سازمان تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد.

به مناسبت  روز جهانی کارگر  جشنواره امتنان از کارگر در بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از بندرعباس محمد علی سلیمی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه امسال شاهد محدود شدن جشنواره کارگری هستیم گفت: با رایزنی ها و گفت و گویی هایی که با جامعه کارگری صورت پذیرفت موافقت گردید که کلیه مخارج این جشنواره به سیل زدگان کشور اهدا شود که در همین راستا شاهد جمع آوری ۱۶ میلیارد ریال برای سیل زدگان بودیم .

وی با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰هزار نفری استان هرمزگان بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر کارگر هستند اظهار داشت: خدمات حمایتی بسیاری در سال گذشته از جامعه کارگری صورت پذیرفته است که در ۳ مرحله طرح حمایت غذایی کارگران انجام شده است.


سلیمی تاکید کرد: در بخش کارگران ساختمانی ۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و از این طریق مزیت های بازنشستگی هم شامل حال آن ها شد و همچنین در حوزه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کارگاه های آموزشی فراوانی برای کارگران برگزار شده است.


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ایجاد واحد های همیار کارگری و توجه به ورزش این قشر را از دیگر فعالیت های اداره کل متبوعش برشمرد و خاطرنشان کرد: در بحث ورزش کارگری انجمن های ورزشی تشکیل شده است که خوشبختانه شاهد کسب  ۸ مدال طلا در سطح کشور بودیم و همچنین جامعه کارگری هرمزگان در فوتسال و والیبال ساحلی توانسته مقام قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کند.

ظهوری نماینده تشکل های کارگری هرمزگان با بیان اینکه بزرگترین مشکلات را در جامعه کارگری دولت ها به وجود می آورند؛ گفت: دولت باید ۳ درصدی را که تعهد کرده است بعنوان حق بیمه کارگران به بیمه تامین اجتماعی بپردازد را پرداخت کند و افزایش حقوق کارگران را بر اساس تورم محاسبه کند.

وی تاکید کرد: بدهی های نقدی و غیرنقدی دولت به صنندوق تامین اجتماعی در جامعه مشکل آفرین است و باید تمهیداتی بیاندیشند که حقوق کارگران به صورت شناور بر اساس تورم محاسبه و بالا و پایین برود.


دریانوس دبیر خانه کارگر استان با بیان اینکه جامعه کارگری استان جامعه ای جوان است خواستار جلوگیری از عدم افزایش قیمت حامل های انرژی به نفع کارگران شد و تصریح کرد: دولت مباحث قاچاق مانند قاچاق سوخت را باید جلوگیری کند و نباید ناتوانی خود را با افزایش قیمت بر دوش دیگران بیاندازد.

 

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز کارگر؛ گفت: کارگران ما دین مدار و مکتبی هستند و ما هیچ منتی نمی توانیم بر سر آن ها بگذاریم زیرا پیامبر اسلام فرموده است که مزد کارگر را باید قبل از خشک شدن عرقش پرداخت کرد و این نشان اهمیت ویژه دین مبین اسلام به این قشر زحمت کش دارد.

 وی با بیان اینکه قانون کار در راستای حمایت از کارگران است؛ ابراز داشت: این قانون نواقص بسیاری دارد که باید برطرف شود و ما باید تلاش کنیم که امنیت شغلی را برای کارگران تضمین کنیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه در جنگ اقتصادی کارگران در خاکریز اول جنگ هستند؛ تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم شرایط حساس امروز را تبدیل به یک فرصت برای ارتقای کشور و استان تبدیل کنیم که  این مهم نیازمند تلاش روز افزون جامعه ی کارگری است.

وی اظهار داشت: جامعه کارگری همیشه در بطن حوادث و دگرگونی ها بوده و دشمنان ما امید بسته اند که بتوانند با تحریک کارگران ایرانی تولید و اقتصاد کشور را زمین گیر کنند که موفق نخواهند شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول