اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات سال ۲۰۱۷ ائتلاف آمریکا در رقه

نتایج گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد حملات گسترده ائتلاف تحت رهبری آمریکا در یک بازه چهار ماهه در سال ۲۰۱۷ در رقه سوریه به کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی منجر شده است.

کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات سال ۲۰۱۷ ائتلاف آمریکا در رقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بمباران‌های گسترده ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شهر رقه سوریه در یک بازه چهار ماهه در سال ۲۰۱۷ به کشته شدن دست‌کم ۱۶۰۰ غیرنظامی منجر شده است. 

خبرگزاری فرانسه این آمار را بر اساس گزارشی که امروز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) منتشر شده، ارائه داده است. یافته‌های  این گزارش بی‌سابقه توسط «عفو بین‌الملل» و گروه «آنتی‌وارز» حاصل  چندین ماه تحقیقات میدانی و تحلیل گسترده داده‌های آماری است.

«دوناتلا روورا» از اعضای عفو بین‌الملل گفت: «بسیاری از بمباران‌های هوایی دقیق نبودند و ده‌ها هزار مورد از حملات توپخانه‌ای به صورت کور انجام شدند.»

در این گزارش تصریح شده ائتلاف تحت رهبری آمریکا تنها حدود ۱۰ درصد از این تلفات را می‌پذیرد. رووا گفت: «آنها رقه را با خاک یکسان کردند، اما نمی‌توانند حقایق را پاک کنند.»

این کارشناس عفو بین‌الملل، عدم استفاده از تسلیحات مناسب و عدم انجام عملیات‌های اطلاعاتی و شناسایی را دلیل شمار بالای تلفات عنوان کرد.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا حملات در سوریه را، بدون مجوز شورای امنیت یا موافقت دولت سوریه از ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۱ شهریور ۱۳۹۳) با هدف ادعایی مبارزه با داعش آغاز کرد.

این ائتلاف موفقیتی در مبارزه با این گروه به دست نیاورد و در مقاطعی هم حملاتش به تحرکات داعش کمک کرد. به عنوان مثال، شهریور ماه سال ۱۳۹۵، چهارجنگنده ائتلاف آمریکا مواضع ارتش سوریه را که در حال مبارزه با عناصر داعش در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بودند بمباران کرده و ۸۳ نظامی این کشور را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول