اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

خسارت سیل به بیش از 20 اثر تاریخی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه سیلاب 199 میلیارد تومان به بخش گردشگری گلستان خسارت وارد کرد، گفت: سیل به بیش از 20 مورد از آثار تاریخی در حوزه میراث فرهنگی خسارت زد.

خسارت سیل به بیش از 20 اثر تاریخی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ببرگزار شد اظهار کرد: باید نسبت به ضعف و نقصی که در مدیریت بحران کشور وجود دارد برنامه‎ریزی شود.

وی ادامه داد: در استان گلستان سیل اتفاق افتاد و سه شهرستان درگیر سیل شدند اما در حوزه رسانه‎ای آنچنان به سیل پرداخته شد که 90 درصد از گردشگران که اقامت در مراکز اقامتی و هتل‎های استان را رزرو کرده بودند آن را کنسل کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: فعالان بخش گردشگری و اقتصادی استان گلستان یک سال تلاش کردند و منتظر ارتزاق در ایام نوروز بودند اما متأسفانه بر اثر حادثه سیل و اطلاع‎رسانی نادرست متضرر شدند.

کریمی افزود: هر چه تلاش کردیم گزارشی ارائه بدهیم و اعلام کنیم که شرایط برای پذیریش گردشگر در استان گلستان آماده است اما موفق نشدیم و حتی یک گزارش به بخش گردشگری اختصاص نیافت.

وی تأکید کرد: باید مدیریت بحران به سمتی حرکت کند که در زمان بحران کارکرد بقیه حوزه‎ها دستخوش تغییرات نشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه سیلاب 199 میلیارد تومان به بخش گردشگری گلستان خسارت وارد کرد، اذعان کرد: سیل به بیش از 20 مورد از آثار تاریخی در حوزه میراث فرهنگی خسارت زد.

کریمی متذکر شد: راه و پل از دست رفته را می‎توان دوباره ساخت و یا کشاورزی از دست‎‎رفته را می‎توان احیا کرد اما آسیب به آثار تاریخی و میراث فرهنگی مانند برج قابوس و پل تاریخی آق‎قلا قابل بازگشت نیست.

وی ادامه داد: نگرانی عمده در خصوص برج قابوس، پل تاریخی آق‎قلا و ... وجود دارد و غفلت از این آثار تاریخی و توجه به سایر حوزه‎ها آینده ما را دستخوش تغییرات می‎کند و خسارات جبران‎ناپذیر و غیرقابل بازگشت به‎وجود می‎آورد.

انتهای پیام/83018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول