اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجلیل از 81 نخبه فسا/سخنان جالب استاد دانشگاه کالیفرنیا در پاسداشت پیشرفت امروز ایران

نخستین همایش تجلیل از نخبگان شهرستان فسا، با تجلیل از 81 نخبه این شهرستان به کار خود پایان داد.

تجلیل از 81 نخبه فسا/سخنان جالب استاد دانشگاه کالیفرنیا در پاسداشت پیشرفت امروز ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، صبح امروز به همت فرمانداری ویژه این شهرستان و با حضور شخصیت‌های ملی و استانی، نخستین همایش تجلیل از مفاخر و نخبگان شهرستان در تالار اجتماعات دانشگاه این شهرستان و در سالن روزبهان برگزار و از 81 نخبه این دیار در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... با اهدای تندیس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 *پیشرفت امروز ایران مایه مباهات است

در ابتدای این همایش و پس از سخنان فرماندار ویژه این شهرستان، حسین‌علی رونقی بنیان‌گذار دانشگاه علوم پزشکی فسا و یکی از نخبگان حاضر نیز در سخنانی صمیمی با حاضران، به اقدامات خود در تأسیس دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان در سال 1356 اشاره کرد و اظهار داشت: بنده سخنران نیستم بلکه معلمی هستم که ترجیح می‌دهم در جمع دانشجویان بیشتر به مباحثه پرداخته، مشاهده کنم و تفکر به خرج دهم.

 

وی با اشاره به روند پیشرفت کشور در سال‌های اخیر افزود: تا 70 سال پیش در شهرستان فسا تا کلاس نهم بیشتر نداشتیم و بنده به‌ناچار برای ادامه تحصیل به شیراز رفتم و تا تخصص پزشکی خواندم و به فسا برگشتم؛ فسایی که تنها یک بهداری داشت اما امروز دانشگاه علوم پزشکی دارد لذا جوان‌های امروز باید بدانند که به چه میزان در همین شهرستان، پیشرفت حاصل‌شده است.

استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا خاطرنشان کرد: در سال 1330 حدود 24 دانشجو از سراسر کشور با بورسیه تحصیلی برای گرفتن تخصص به آمریکا اعزام شدند و از این جمع تنها 9 دانشجو به استان فارس برگشتند و بنده همواره در این خصوص فکر می‌کردم که چرا باید به کشور خود برنگردیم و داشته‌های علمی خود را در اختیار جوانان این مرزوبوم نگذاریم.

رونقی افزود: بنده اعتقاد داشتم باید در شهرستان‌های کوچک نیز دانشگاه علوم پزشکی داشته باشیم لذا پس از برگشت به ایران، با پی گیری مجدانه از تهران، در سال 1356 دانشکده پزشکی فسا را راه‌اندازی کردیم و سپاس خداوند بزرگ را که این دانشکده امروز به دانشگاه علوم پزشکی با این تعداد دانشجوی دختر و پسر تبدیل‌شده است.

وی همچنین گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز دختران و پسران بسیاری در دانشگاه علوم پزشکی فسا در حال تحصیل هستند؛ شرایطی که شاید درگذشته کمتر حاصل می‌شد به‌ویژه برای دختران و همین موضوع مرا خوشحال می‌کند که ثمره تلاش‌های خود را امروز می‌بینم.

استاد علی‌اصغر تجویدی هنرمند نگارگر فسایی و دیگر نخبه این شهرستان نیز با تشکر از برگزارکنندگان این آئین و با ذکر شرح‌حالی از وضعیت خود، از مسئولان خواست تا نسبت به حفظ آثار تاریخی و باستانی فسا، اهتمام بیشتری به خرج دهند.

 

در انتهای این همایش و پس از سخنرانی مدعوین و اجرای موسیقی، از 81 نفر از مفاخر و نخبگان این شهرستان با اهدای تندیس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه دارای تایفات متعدد در حوزه فلسفه و عرفان، پرفسور حسین علی رونقی استاد دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، دریابان امیر حبیب الله سیاری فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش، پرفسور منصور رستگار فسایی استاد دانشگاه های شیراز و پنسیلوانیای آمریکا، پرفسور حسن علی رونقی استاد اقتصاد و... از جمله مفاخر سرشناسی بودند که در آئین فوق از آنان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول