اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نیروی انسانی و ادوات مهندسی نیاز امشب برای مهار سیل آق‌قلا

براساس گزارش میدانی هم اکنون برای جلوگیری از پیشروی آب سرریز سد وشمگیر به شهر آق‌قلا نیاز به نیروی انسانی، ادوات مهندسی و لجستیکی برای مهار آب دارند.

نیروی انسانی و ادوات مهندسی نیاز امشب برای مهار سیل آق‌قلا

به گزارش گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، به علت بارش باران و روان‌آب سد گلستان، هم اکنون سد وشمگیر سرریز شد و روستاهای «میرزاعلی یلقی» دچار آبگرفتگی شد ه و تردد مردم را با مشکل مواجه کرده است.

هم اکنون  آب وارد  روستاهای «سقر یلقی»، «میرزاعلی یلقی» و «سلاق یلقی» شهرستان آق‌قلا شده و حجم آب نیز براساس گزارش دریافتی قابل توجه است.

فرماندار آق‌قلا با  اعلام وضعیت اضطراری در این شهرستان و اینکه شکسته شدن سیل‌بندهای کیسه‌ای شمال روستای «یلمه‌خندان» و  پیشروی آب به سمت شهر آق‌قلا شده است به خبرنگاران استان گفت: به ساکنان محله‌های حکیم‌آباد، تازه آباد، کل‌آباد و عیدگاه این شهرستان هشدار دادیم تا به مکان‌های امن بروند.

امانگلدی ضمیر اظهار کرد: از شب گذشته با تلاش نیروهای جهادی، مردمی و نیروهای نظامی سپاه و ارتش وضعیت شهر تا بعد از ظهر امروز به خاطر داکت یا کانالی که در کنار روستای «یلمه خندان» حفر کرده بودیم با تلاش‌های زیاد به خوبی مقاومت کرده بودیم.

وی تصریح کرد: از ساعت حدود پنج بعد از ظهر بر اثر فشار زیاد آب سیل‌بندهای کیسه‌ای شمال «یلمه‌خندان» از چند نقطه شکسته شده و آب در حال پیشروی به سمت روستاهای اطراف و شهر شد.

فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از ورود آب  به دلیل حجم بالای آن نتوانستیم مانع پیشروی آب بشویم بنابر این برای در امان ماندن مردم به ساکنان محلات «حکیم‌آباد»، «تازه آباد»، «کل‌آباد» و عیدگاه هشدار جدی دادیم.

ضمیر با اشاره به اینکه شدت این سیل و پیشروی آب به اندازه سیل اول فروردین نیست ولی به علت اینکه زمین از آب اشباح شده است به ساکنان این محلات اعلام تخلیه داده شده است و کسانی که منازل‌شان دو طبقه دارند تقاضا داریم برای حفظ اسباب و اثاثیه منازل خود وسایل خود را به طبقات بالاتر منتقل کنند.

با وجود اینکه آب از چند نقطه به سمت آق‌قلا سراریز شده است ولی به گفته مسؤولان خطری شهر آق‌قلا را تهدید نمی‌کند چرا که خندق و کانال انحرافی که در اطراف این شهر احداث شده توانایی انتقال آب را دارد.

هم اکنون گروه‌های جهادی بسیجی، نیروهای مردمی، نیروهای نظامی سپاه و ارتش در منطقه حضور دارند و تمام تلاش خود را برای کاستن حجم آب به سمت آق‌قلا به کار بستند، اگر چه فرماندار و مدیران شهرستانی تقاضای ورود نیروهای تازه نفس مردمی و جهادی، ادوات مهندسی و لجستیکی و کیسه برای ایجاد سیل‌بندها دارند.

میرمحمد غروای سرپرست استانداری گلستان نیز اعلام کرد که تمام تلاش عوامل استانی به همراه نیروهای امدادی و لجستیکی این است که تا ساعت 12 امشب حجم آب به سمت آق‌قلا کاسته و خطر آبگرفتگی از روستاهای این شهرستان کاهش یابد.

انتهای پیام/2307/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول