اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

واکسیناسیون فلج اطفال 2 هزار کودک زیر 5 سال در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال به بیش از 2 هزار کودک زیر پنج سال استان، این قطره به صورت خانه به خانه خورانده شود.

واکسیناسیون فلج اطفال 2 هزار کودک زیر 5 سال در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، واکسیناسیون تکمیلی نوبت اول فلج اطفال در استان کرمانشاه آغاز شده است.

این طرح در 2 نوبت از هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز و 19 تا 21 خردادماه به مدت سه روز اجرا می‌شود، هدف از اجرای طرح فلج اطفال خوراندن قطره فلج اطفال به صورت خانه به خانه در شهر و روستا برای کودکان زیر پنج سال است.

100 تیم بهداشتی از کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان استان در اجرای این طرح مشارکت دارند که به گفته ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، در این طرح به بیش از 2 هزار کودک زیر پنج سال قطره فلج اطفال به صورت خانه به خانه خورانده شود.

*خدمات‌رسانی کارشناسان مرکز بهداشت در روستاهای صعب‌العبور کرمانشاه

اما روستاهای صعب‌العبوری در استان کرمانشاه وجود دارد که به علت بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر امکان دسترسی به آن‌ها از مسیرهای زمینی دشوار و یا شاید غیرممکن شده به همین دلیل امدادگران از طریق بالگرد اورژانس هوایی راهی این مناطق می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص، افزود: بالگرد اورژانس هوایی با هماهنگی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قرار است در این طرح کارشناسان را به مراکز صعب‌العبور انتقال دهند.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که مشمول طرح واکسیناسیون تکمیلی نوبت اول فلج اطفال در استان هستند و دسترسی به آن‌ها دشوار است به حدود 500 نفر می‌رسد.

شکیبا ادامه داد: روز گذشته (روز نخست اجرای این طرح) چند تیم به 2 روستا از روستاهای صعب‌العبور بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه اعزام شدند که برای گروه‌های هدف علاوه بر انجام واکسیناسیون؛ توزیع دارو  و مکمل‌های نوزادان، رسیدگی به وضعیت مادران باردار و ارائه سایر خدمات بهداشتی را در برنامه خود داشته‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول