اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد+فیلم

یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت ربات‌های انعطاف پذیری شده‌اند که بعد از رها شدن از ارتفاع 183 متری به کار خود ادامه می‌دهند.

این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد+فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مهندسان دانشگاه برکلی موفق به ساخت ربات‌های انعطاف پذیری شده‌اند که بعد از رها شدن از ارتفاع 183 متری به کار خود ادامه می دهند.

این ربات که «Squishy» نام دارد توسط یک شبکه سه بعدی از میله‌های جمع شونده ساخته شده است؛ این میله‌ها ربات را قادر به حرکت روی زمین می‌کنند. 

مهندسان دانشگاه برکلی می‌گویند: «Squishy Robotics» در شرایط حساس کارایی دارد و می‌توان در شرایطی مثل جنگ و زلزله آنها را در منطقه رها کرد و براساس اطلاعاتی که توسط آنها جمع‌‌آوری می‌شود وارد عمل شد. 

این ربات‌های انعطاف پذیر با استفاده از دوربین، میکروفون و سنسورهای شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو اکتیو و همچنین GPS اطلاعات دقیقی از وضع منطقه در اختیار افراد می‌گذارند.

سنسورها اطلاعات سریع و حیاتی را در مورد چگونگی ایمن بودن شرایط منطقه برای ورود یک فرد به یک سایت مشخص که خطرناک است، ارائه می‌دهد.

«آلیس آگوگینو»، پروفسور مهندسی مکانیک از دانشگاه برکلی درباره این ربات‌های انعطاف پذیر می‌گوید: «اطلاعات به دست آمده از این ربات‌ها به افرادی که جزء نخستین گروه‌های اعزام شونده به مناطق خطرناک هستند این امکان را می‌دهد که با بصیرت بیشتری تصمیم‌گیری کنند و علاوه بر کارایی بیشتر خود از خطر نیز مصون بمانند».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول