اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت‌های تاریخی آذربایجان‌غربی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نوسازی و بهسازی بافت‌های تاریخی در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۴۸ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بافت‌های تاریخی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیمان آرامون در همایش روز ملی شوراها که ظهر امروز در سالن همایش‌های شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از طرح‌های خوب دولت نوسازی و بهسازی بافت‌های تاریخی است، اظهار کرد: برای این منظور امسال ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است و برای توسعه شهرها و روستاهای استان به دنبال  طرح‌های فاخر و شاخص هستیم و در این راستا با تشکیل کارگروهی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید افراد کم‌توان و ناتوان را به جامعه برگرداند که در حال حاضر این افراد خارج از تعاملات شهری قرار دارند، افزود: شوراها باید یکی از خط مشی‌های اساسی خود را برگرداندن این افراد به تعاملات شهری قرار دهند و همچنین ساماندهی سایت‌های سطح زباله و به چالش کشیدن شهرداری‌ها از نظر کم وکیف ساخت وسازها از دیگر وظایف شوراها باید باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی تا نوسازی اتوبوس‌های شهری راه زیادی در پیش دارد، افزود: برای توسعه در استان، باید برای ایجاد پارکینک در شهرها برنامه‌ریزی انجام شود و همچنین باید به سمت ایجاد شهرهای تاب‌آور در مقابله با حوادث طبیعی حرکت کرد و این کار مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت مناسب است.

وی با بیان اینکه در این دوره یک هزار و ۵۲۱ جلسه توسط اعضای شورای شهرها و روستاها تشکیل شده که چهار و ۳۷۲ مصوبه نتیجه این جلسات بوده است، عنوان کرد: سال گذشته، اعضای شورا در پنج شهرستان استان برابر با سه هزار ۴۰۰ ساعت و دهیاری‌ها نیز ۳۱ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش دیدند.

آرامون گفت: سال گذشته ۷۰ طرح با اشتغال یک هزار و ۱۵۱ نفر در استان تعریف شد و همچنین ۱۲۶ هزار خانه مسکونی روستایی در سال گذشته در استان بیمه شدند که خرداد ماه امسال بیمه آنها به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول