اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی در کردستان دچار خسارت شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: یک‌هزار و 714 واحد مسکونی خسارت دیده استان در سامانه جامع بنیاد مسکن ثبت شده و راستی‌‌آزمایی آنها هم آغاز شده است.

بیش از ۱۷۰۰ واحد مسکونی در کردستان دچار خسارت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی بعد از ظهر امروز در کارگروه استانی جبران خسارت کشاورزان سیل‌زده در سنندج، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث در سیل‌های اخیر موضوع مدیریت سدها بود که به نحو احسن انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شدت بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیل‌ مدیریت 9 سد به خود استان واگذار شد که 2 سد آن وضعیت حادی داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید براینکه قبل از رسیدن به پیک بارندگی با یک برنامه‌ریزی دقیق نسبت به رهاسازی آب سدها اقدام شد، گفت: ضمن اینکه رهاسازی در استان اتفاق افتاد حداکثر ظرفیت هم حفظ شده است.

ملکی تصریح کرد: در حوزه شهری بعد از هشدارهایی که در بحث احتمال وقوع سیل داده شد ستاد بحران با حضور استاندار کردستان چندین بار تشکیل جلسه داد و هشدارهای لازم به دستگاه‌های متولی و مردم ابلاغ شد.

وی افزود: نقطه بحرانی در سیل‌ها نقاط منفصل شهری سنندج و برخی نقاط دیگر بود که قبل از بروز هر مشکلی تمهیدات لازم برای مقابله اندیشده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  اذعان کرد: شهر سنندج بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به پنج پهنه تعریف شهرداری به عنوان متولی اصلی و 5 دستگاه معین در راستای مقابله با مشکلات احتمالی تعیین شد.

ملکی گفت: همه فرمانداران پای کار بودند و همین همدلی و همراهی موجب شد که ستاد بحران استان به یک الگو و نمونه در کشور در بحث مقابله با  بحران شود.

وی با بیان اینکه از همه داشته‌ها به ویژه در بحث نیروی انسانی در زمان بارندگی‌ها در استان بکار گرفته شد، عنوان کرد: کمترین مشکل را در میان استان‌ها مختلف داشتیم و این موضوع را نتیجه مدیریت درست می‌بینیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  به میزان خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها در کشور و استان اشاره کرد و گفت: سیل‌های اخیر بیش از 42 هزار میلیارد تومان خسارت را در استان‌های مختلف کشور به دنبال داشته است.

به گفته ملکی، میزان خسارت اعلام شده استان از این 42 هزار میلیارد تومان 100 میلیارد تومان است

وی عنوان کرد: 365 میلیارد تومان خسارت به بخش زیربنایی و کشاورزی در سیل‌های اخیر وارد شده است.

ملکی با اشاره به تمهدیدات اتخاذ شده در راستای جبران این خسارت‌ها گفت: قرارگاه سازندگی و نوسازی در سطح کشور و استان‌ها تشکیل و اولین کارگروه در هفته گذشته با هدف بازسازی نقاط آسیب دیده در استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 714 واحد مسکونی خسارت دیده استان در سامانه جامع بنیاد مسکن ثبت شده و از همین الان موضوع راستی‌ آزمایی را مورد توجه قرار داده‌ایم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان  اظهار کرد: اطلاعات باید درست وارد سامانه شود اینکه کارگروه شهرستانی تشکیل شده بخاطر این است آماری که ارائه می‌شود به راستی آزمایی نزدیک باشد.

ملکی افزود: انتظار داریم روستاهایی که در بحث جایگاه دام، زراعت، زنبور و غیره دچار خسارت شده‌اند در سامانه ثبت شود.

وی گفت: باید با دقت کامل بحث خسارت‌ها شناسایی و نسبت به ثبت آن در سامانه اقدام شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول