اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیروزی شکننده حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات اسپانیا

درحالیکه حزب افراطی «ووکس» موفقیت چشمگیری در انتخابات پارلمانی اسپانیا کسب کرده، حزب حاکم سوسیالیست موفق شد به صورت شکننده پیروز انتخابات در این کشور شود.

پیروزی شکننده حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات اسپانیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «پدرو سانچز» رهبر حزب حاکم سوسیالیست در اسپانیا خود را پیروز انتخابات این کشور خواند و تاکید کرد که طبق قانون اساسی وی مامور تشکیل کابینه خواهد شد. 

سانچز که حزبش بیشتر کرسیها، اما نه اکثریت پارلمان، را تصاحب کرده است نمی‌تواند به صورت مستقل دولت تشکیل دهد و مجبور است با احزاب دیگر کابینه ائتلافی تشکیل دهد. 

براساس گزارش یونایتدپرس، یک سخنگوی دولتی نیز گفته است که حزب سوسیالیست برنده انتخابات روز یک شنبه است. 

براساس این گزارش، حزب کارگران سوسیالیست 122 کرسی از 350 کرسی پارلمان را تصاحب کرده و نسبت به احزاب دیگر پیشتاز است.

حزب افراط گرای ووکس نیز موفق شده است 24 کرسی پارلمان را تصاحب کند که از سال 1975 اولین حزب افراطی است که موفق شده است بیش از یک کرسی پارلمان را صاحب شود.

«حزب محافظه کار مردم» نیز در انتخابات روز یک شنبه 66 کرسی را در اختیار گرفته است. این درحالیست که این حزب در انتخابات سال 2016، 137 کرسی را برده بود. 

براساس این گزارش، میزان مشارکت در انتخابات جاری 75.8 درصد بوده است که نسبت به انتخابات قبلی بیش از 9 درصد افزایش داشته است. 

انتخابات روز یکشنبه در اسپانیا در حالی برگزار شد که اختلافات گسترده میان سیاستمداران این کشور، همزمان با درگیری‌ها در منطقه استقلال‌طلب «کاتالونیا»، چند ماه پیش «پدرو سانچز» نخست‌وزیر این کشور را به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام واداشت. از سال ۲۰۱۵، این سومین انتخابات پارلمانی اسپانیاست.

در سال‌های گذشته همزمان با ورود سیل پناهجویان به اروپا، احزاب راستگرای افراطی در اتحادیه اروپا قدرت بیشتری گرفته‌اند. حزب ووکس که از مهاجرستیز و اسلام‌ستیز است و با گروهک تروریستی منافقین هم روابط مالی دارد، از جمله این احزاب است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول