اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی

وزیر علوم با تأکید برضرورت تغییر در آموزش عالی، گفت: به عنوان یک معلم فکر می‌کنم در آموزش دانشجویان باید نگاه گسترده و جامعی داشته باشیم.

تأکید وزیر علوم بر ضرورت تغییر در آموزش عالی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزارشد، گفت: در شرایط فعلی در نقطه عطف آموزش عالی کشور قرار داریم و تاریخچه نشان می‌دهد ما با هدف آموزش نیروی کارشناس، کار را شروع کردیم و به همین دلیل همچنان سایه سنگین آموزش حس می شود، لذا باید برنامه های جدید در اولویت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه افتخارات حوزه آموزش عالی کم نیست اما با آنچه در دنیا می گذرد متفاوت است، گفت: ما باید با نگاه نقادانه ، تحرک را به سمت تحول در آموزش عالی داشته باشیم.
غلامی اضافه کرد: بازنگری در دروس و ساماندهی آموزش عالی انجام شده ولی باید کار مستمر پویا در آموزش عالی صورت بگیرد تا هم تجربیات دنیا را مورد استفاده قرار دهیم و هم جایگاه مناسب خود را تعریف کنیم.
وی با بیان اینکه نیاز به یک تغییر در آموزش عالی داریم، گفت: به عنوان یک معلم فکر می‌کنم در آموزش دانشجویان باید نگاه گسترده و جامعی داشته باشیم، رها کردن حوزه آموزش به خاطر تجربه در محیط کار یا سلایق شخصی سبب از دست دادن فرصت برای دانشجویان می شود، آموزش های هدفمند باید داشته باشیم که از میان سرفصل دروس به دست نمی‌آید.
غلامی اظهار داشت: حل مسائل جامعه، بخشی با  پژوهش و برخی با فعالیت تحقیقی و کارشناسی انجام می‌شود ولی باید نگاه ویژه‌ای به صورت کارشناسانه در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.
وزیر علوم تصریح کرد: ما استعدادهای زیادی را در بین دانشجویان داریم که شاخص توانمندی کشور هستند ولی اینکه بتوانیم این افراد را در مراکز آموزش عالی رشد دهیم، وظیفه سنگینی است که برعهده دانشگاه است.
وی ادامه داد:علاوه بر تربیت کارشناس، حوزه پژوهش را هم نباید فراموش کنیم اشتغال پذیری دانش آموخته ها نیز اهمیت دارد و باید نسبت به ایجاد مهارت های موردنیاز و مرتبط با شغل برنامه ریزی کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش توفیقات زیادی داشتیم ولی نیاز داریم اعضای هیأت علمی جوان حمایت بیشتری شوند همچنین مسؤولیت پذیری دانشگاه‌ها اهمیت ویژه ای دارد و دانشجویان باید  بدانند در چه موضع و مکانی قرار دارند و اینکه در آینده نیز چه چیزی در انتظارشان است.
انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول