اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاشت 2400 هکتار چغندر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از خرید تضمینی چغندر قند خبر داد و گفت: کشت چغندر نسبت به سال گذشته با افزایش 60 درصدی و سطح زیر کشت حدود 2400 هکتار برای چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است.

کاشت 2400 هکتار چغندر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ذبیح‌الله غریب در اولین جلسه ستاد زراعت استان گفت: ذرت علوفه‌ای یکی از محصولات اساسی در صنعت دامپروری و زنجیره تولید می باشد؛ ذرت علوفه‌ای از حیث تأمین علوفه و تولید پروتئین  از اهمیت خاصی  برخوردار است؛ همچنین ذرت از اولویت‌های کشت در استان  می‌باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش کشت کلزا در استان خبر داد و افزود : یکی از  سیاست‌های وزارتخانه افزایش سطح زیر کشت کلزا به یک میلیون هکتار  است که سهم هر استان  مشخص شده  است؛ از امروز هماهنگی لازم با کشاورزان، شناسایی اراضی مستعد جهت کشت کلزا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: توجه به بحث تولید و کشت چغندر نیاز اساسی برا ی تولید شکر در کشور است؛ کشت چغندر نسبت به سال گذشته با  افزایش 60 درصدی و سطح زیر کشت  حدود 2400 هکتار برای چهارمحال  و بختیاری  هدف‌گذاری شده است.

غریب از  خرید تضمینی چغندر قند خبر داد و خاطرنشان کرد: از طرف دولت قیمت تضمینی چغندر قند  376 تومان  به ازای هر کیلوگرم با عیار 16 درصد ابلاغ شده است؛ همچنین هزینه‌های حمل و نقل، تحویل شکر و تفاله که قیمت مصوب 450 تومان به ازای هر کیلوگرم مشخص شده و نسبت به سال قبل 30درصد افزایش  قیمت داشته است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول