اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه‌های تبریز و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه امضا کردند

دانشگاه تبریز و سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان‌شرقی در راستای تحکیم و توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و به منظور گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فی‌مابین، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه‌های تبریز و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه امضا کردند

غلامرضا دهقان رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز امروز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه قرارداد فی مابین حاصل بیش از 15 جلسه فشرده کاری در 6 ماه اخیر بین نمایندگان دو دستگاه بوده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با حضور نمایندگان دو سازمان به امضای دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری به نمایندگی از طرف دانشگاه تبریز و دکتر فرهاد ملک قاسمی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان رسیده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به لزوم انعقاد این تفاهم‌نامه بین دو سازمان افزود: این تفاهم‌نامه در جهت هم‌فکری و کمک معنوی همکاران گروه علوم زمین به سازمان نظام مهندسی معدن در جهت پیشبرد فعالیت‌ها و پروژه‌های پژوهشی و نیز تشکیل دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء دانش روز و فنی اعضای نظام مهندسی معدن استان همچنین برای استفاده از ظرفیت بالای گروه علوم زمین در حل مشکلات موجود در حیطه‌هایی از جمله زمین‌شناسی، اقتصادی، پترولوژی، هیدروژئولوژی، زمین‌شناسی مهندسی، زمین‌شناسی محیط زیست، زمین‌شناسی نفت، فسیل‌شناس شناسی و ... صورت گرفته است.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه توجه به شرایط کنونی کشور و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نیاز به توجه وافر به ظرفیت‌های داخلی برای توسعه تولید ملی، بخش اکتشاف و استخراج مواد معدنی می‌تواند نقش ارزشمندی در پیشبرد این اهداف در کشور ایفا کند، یادآور شد: در این راستا اساتید گروه علوم زمین می‌توانند راهگشای مشکلات موجود در مسیر رشد و پیشرفت کشور باشند که از طریق  انتقال نتایج پژوهش‌ها و مطالعات آزمایشگاهی و نیز خلاقیت این نخبگان به بطن جامعه، این امر مبارک دور از دسترس نخواهد بود.

به گفته دهقان، از آنجایی که این قرارداد بیشتر به منظور افزایش توانمندی‌های فناورانه و عملی اعضای نظام مهندسی معدن استان است، در آینده نزدیک می‌تواند به اشتغال‌زایی و خوداشتغالی این قشر کمک شایانی کند.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز همچنین با اشاره به ظرفیت‌های این دانشکده در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز از سال 1348 شمسی فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کرده و در حال حاضر نیز با پذیرش دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای در سه گروه آموزشی زمین‌شناسی، زیست‌شناسی علوم جانوری و زیست‌شناسی علوم گیاهی یکی از دانشکده‌های مهم و تاثیرگذار دانشگاه تبریز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 47 نفر هیات علمی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: دانشکده در حرکت راهبردی خود ایجاد جو آکادمیک پر انگیزش، معنوی و مولّد را برای استاد و دانشجو هدف قرار می‌دهد و تحقّق این مهم را در گرو نهادینه کردن امر برنامه‌ریزی و ارزیابی مستمر کلّیة فعالیت‌ها، تأمین پشتوانة مالی متکی به خود، گزینش بهترین دانشجویان و توسعة گرایش‌های تخصّصی در سطوح تحصیلات تکمیلی می‌داند.

رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: این دانشکده در بین دانشکده‌های دانشگاه تبریز، در سرانه پژوهشی رتبه دوم را در اختیار دارد و در این ارتباط نیز اعضای هیات علمی این دانشکده با تهیه و انتشار مقالات پر استناد در مجلات معتبر جهان نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را در ارتقای علمی این دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برعهده دارند.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول