اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران را یکی از ملزومات اجرای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) خواند و تأکید کرد که اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد.

ریابکوف: اجرای برجام باید با قدرت ادامه یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرده که فدراسیون روسیه همواره به دنبال تقویت رژیم منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و همچنین پیمان «عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای» (NPT) بوده است.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه روسیه، ریابکوف روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص تدارکات برگزاری اجلاس بازنگری در پیمان NPT برای سال ۲۰۲۰ گفت، یکی از مهمترین وظایف ذیل این پیمان و در جهت تحقق این رژیم، اجرای پیوسته توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

این دیپلمات ارشد با تأکید بر اینکه برجام یک توافق منحصربه‌فرد بود که تأیید شورای امنیت سازمان ملل را نیز به دست آورده، گفت که اجرای این توافق باید با قدرت ادامه پیدا کند و به عنوان یک الگوی مثبت حل مسائل پیچیده تحت حمایت پیمان NPT مطرح شود.

وی در ادامه تصریح کرد، یکی دیگر از مهمترین وظایفی که بر اساس این پیمان، انجام آن ضروری است و در این برهه از زمان نیاز فوری به پیدا شدن راه‌حلی مناسب پیدا کرده، تصمیم‌گیری درباره ایجاد منطقه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی در منطقه غرب آسیا است که البته در کنفرانس بازنگری در پیمان NPT در سال ۲۰۱۰ میلادی توافقاتی در خصوص آن حاصل شده بود.

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن کارساز خواندن برگزاری کنفرانسی با این محور گفت، مسکو تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اقدامات ضروری برای توانمندسازی کشورهای ذینفع منطقه در جهت برگزاری یک گردهمایی با هدف تصمیم‌گیری در این زمینه، هر چه سریعتر صورت گیرد.

توافق هسته‌ای ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵ میلادی میان کشورهای گروه ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) و ایران به امضا رسید و رسما از چند ماه پس از آن اجرایی شد اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که حتی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی بدگویی‌ها درباره این توافق را آغاز کرده بود، سرانجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ (ماه مه سال ۲۰۱۸ میلادی) رسما واشنگتن را از این توافق خارج کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول