اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تولید و بازرگانی باید در کنار هم باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی گفت: تولید، بازرگانی و تجارت باید در کنار هم باشند چراکه در یک زنجیره واحد هستند.

تولید و بازرگانی باید در کنار هم باشند

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی گفت: مشکل امروز کشور بیشتر عدم مدیریت است. درحال حاضر وزارت صمت در بخش صادرات و تجارت خارجی دارای ایراداتی است. این مشکل با کاهش تصدی‌گری قابل حل خواهد بود. اینکه اگر وزارت صمت تفکیک شود تمام مشکلات کشور حل خواهد شد، پذیرفته نیست.

وی افزود: در ابتدای کار رسالت تجمیع این وزارت‌خانه ها کاهش تصدی‌گری دولت و اجرای اصل 44 قانون اساسی بود. از این طریق دولت در بخش صنعت و معدن بیشتر برون سپاری کند. ولی شاهد هستیم که تصدی‌گری‌های دولت ادامه دارد و واگذاری‌ها هم طوری شده که دولت هیات مدیره را تعیین می‌کند و عملا خود دولت تصمیم‌گیرنده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس تصریح کرد: تولید، بازرگانی و تجارت باید در کنار هم باشند چراکه در یک زنجیره واحد هستند.

انارکی محمدی در مورد شکل نگرفتن این زنجیره خاطر نشان کرد: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تجمیع شد ولی نزدیک نشد. کار تصدی‏گری ادامه دارد. دولت زمانی می‌‏تواند قوی و چابک شود که بتواند این امور را به صورت واقعی برون‏‌سپاری‏ کند، اصل 44 درست اجرا شود و از این فضا برای تولید، تجارت و بازرگانی و افزایش صادرات استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول