اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مفاد بیانیه گام دوم در اندیشه‌های شهید مطهری متجلی است

رئیس دانشگاه صدا‌وسیما با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: فرصت مغتنمی است که از اندیشه‌های شهید مطهری در راستای تحقق اهداف این بیانیه بهره ببریم زیرا بسیاری از مفاد این بیانیه در اندیشه‌های مطهری متجلی است.

مفاد بیانیه گام دوم در اندیشه‌های شهید مطهری متجلی است

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، سیزدهمین همایش حکمت مطهر به منظور بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه صداوسیما و باحضور علی مطهری نایب رییس مجلس و حجت‌الاسلام رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما در ابتدای این نشست اظهار داشت: امسال مصادف با صدمین سالگرد ولادت استاد مطهری است که همزمان با چهلمین سالگرد شهادت و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده است که امیدواریم امسال نام و یاد ایشان بیشتر پیش‌روی ما در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... باشد.

وی با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری افزود: فرصت مغتنمی است که از اندیشه‌های شهید مطهری در راستای تحقق اهداف این بیانیه بهره ببریم زیرا بسیاری از مفاد این بیانیه در اندیشه‌های مطهری متجلی است به طور مثال تأکید مقام معظم رهبری در مطلع این بیانیه بر مرزبندی با اندیشه رقیب و دیگران از رویه‌های مطهری است که حتی می‌توان گفت شهید این راه است.

اسفندیاری افزود: شهید مطهری در دوم بهمن ماه ۵٧ طی سخنرانی می‌فرماید دو دانشجوی مارکسیسم نزد من آمدند و اعلام کردند که شعار ما اتحاد اندیشه و آزادی است این شعار اگر خوب است بیایید متحد شویم که شاید در آن برهه هر فردی برای اسقاط نظام شاهنشاهی به دنبال اتحاد برود اما شهید مطهری همان جا در رد نظریات مارکسیسم بحث می‌کنند.

رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به توفیقات بسیار انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: انقلاب در زمینه‌های متعددی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است، اما در عمل در عرصه‌های عدالت و آزادی موفقیت لازم محقق نشده است، به همین منظور بیانیه گام دوم انقلاب در تأکید به آینده مطرح می‌شود که در آن مقام معظم رهبری انقلاب را موجودی زنده معرفی می‌کند که در راستای وصف مشکلات خود گام برمی‌دارد. 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فروردین سال ۵۸ شهید مطهری سخنرانی‌ای انجام می‌دهد که در آن بر علم و آزادی تأکید می‌کند و می‌فرمایند پیروزی انقلاب با تأکید بر علم محقق شد و رکن دیگر آن عدالت بود و می‌فرماید، بعد از پیروزی انقلاب وارد نخست‌وزیری شدم و دیدم عده‌ای جوان می‌گویند که سران رژیم گذشته حتی لیاقت گلوله خوردن هم ندارند و باید آنها را در دریا انداخت که به آنان گفتم، روش برخورد امام علی(ع) با ابن‌ملجم الگوی ما در این زمینه است و این تذکر ایشان در باب رعایت عدالت بسیار آموزنده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول