اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لزوم تجدیدنظر در روال طولانی مطالعاتی برای انجام پروژه‌ها/ معتقد به کار کارشناسی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: لازم است از روال متداول مطالعات زمان‎بر با راندمان بسیار پایین اجرای برنامه‎ها خارج شویم و دانش موجود را سریع‌تر مستندسازی کنیم.

لزوم تجدیدنظر در روال طولانی مطالعاتی برای انجام پروژه‌ها/ معتقد به کار کارشناسی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که به بررسی و نهایی‎سازی هسته‎های کلیدی دومین سند تدبیر توسعه استان اختصاص داشت، اظهار کرد: ما معتقد به کار کارشناسی هستیم اما دقت و وقتی که برای تدوین برنامه‎ها صرف می‎شود، در زمان اجرای همین برنامه‎ها بسیار کم‎رنگ است.

وی افزود: بهتر است رصد و پایش تمام سرمایه‎گذاری‎های در دست اجرای استان را مرکز خدمات سرمایه‎گذاری به عهده گیرد و دستگاه‎های ذی‌ربط نیز امکان فنی، اداری و بانک اطلاعاتی مورد نیاز این مرکز را فراهم کنند.

جهانگیری همچنین بر لزوم مطالعه زنجیره تامین صنایع و معادن استان جهت شناسایی و تکمیل حلقه‎های مفقوده این زنجیره تاکید کرد و ارتقاء دانش فنی واحدهای صنعتی مرتبط با حوزه‎های اولویت‎دار را برای ایجاد شبکه و ارتقاء توانمندی‎های ساخت داخل ضروری برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎شرقی در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به هسته کلیدی «توسعه تجارت و خدمات بازرگانی» سند تدبیر توسعه استان تصریح کرد: کارگروه توسعه صادرات سال گذشته برنامه صادرات استان را به تفکیک صادرکننده، بنگاه، محصول و کشور مقصد ارائه کرد و در سال‌جاری نیز این رویه را ادامه داده و تکمیل خواهیم کرد.

در این جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‎شرقی به ارائه گزارش عملکرد کارگروه اقتصادی استان در سال 97 پرداخت و گفت: در سال گذشته هفت جلسه کارگروه اقتصادی در استان برگزار شد.

طاهر روحی افزود: در این جلسات 18 موضوع طرح و منجر به 46 مصوبه شد که 97 درصد این مصوبات اجرایی شده و یا در حال اجرا هستند.

پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‌‏ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی نیز به تشریح پروژه‎های نهایی دومین سند تدبیر توسعه استان، هسته‏‌های کلیدی بخشی و فرابخشی سند براساس حوزه فعالیت کارگروه‎های مختلف و اقدامات اساسی مرتبط با این هسته‎ها پرداخت.

انتهای پیام/60026/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول