اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خسارت سیل به 4 هزار واحد صنفی لرستان/ صادرات لرستان 400 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر اساس بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته سیل اخیر به 3 هزار و 950 واحد صنفی استان خسارت زده است.

خسارت سیل به 4 هزار واحد صنفی لرستان/ صادرات لرستان 400 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضا صفی‌خانی ظهر روز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل استان لرستان که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، عنوان کرد: در لرستان حدود 1321 پروانه بهره برداری واحد صنعتی داریم که 22 هزار و 42 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی افزود: 22 شهرک و ناحیه صنعتی در لرستان وجود دارد که 17 مورد تکمیل شده و 368 واحد صنعتی در این نواحی به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از افزایش 400 درصدی صادرات استان در سالیان اخیر خبر داد و گفت: سال گذشته از لرستان به 38 کشور دنیا صادرات محصول داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 167 میلیارد تومان تسهیلات به بخش های مختلف تولید در لرستان پرداخت شد و در این زمینه در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفتیم.

صفی‌خانی با بیان اینکه سال گذشته 39 واحد در حوزه صنعت و معدن احیا شد، افزود: در این راستا 1194 نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

وی یادآور شد: سال گذشته با افزایش ظرفیت تولید و احیا واحدهای تعطیل شده در مجموع 1526 فرصت شغلی ایجاد شد و این در حالی است که سال گذشته شاهد تعطیلی 11 واحد تولیدی نیز بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فاز اول کارخانه پرس خرم‌آباد بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی به کارخانه لاستیک سازی خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: زیرساخت این طرح که بزرگترین پروژه صنعتی لرستان پس از انقلاب است، آماده شده و انتظار می‌رود عملیات اجرایی احداث آن تسریع یابد.

این مسوول بیان داشت: کارخانه لاستیک‌سازی تا کنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مشکلاتی نیز دارد و انتظار می‌رود برای آنها اقداماتی صورت گیرد.

صفی‌خانی همچنین خواستار بررسی و رفع مشکلات کارخانه فولاد ازنا، فاز 4 سیمان دورود از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

وی به سیل اخیر و خسارات آن به لرستان اشاره کرد و گفت: اقتصاد استان که تازه در حال شکل گیری بود در سیل اخیر ضربه بسیار سنگینی دید.

این مسوول اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته در سیل اخیر 3950 واحد صنفی در استان 6 هزار و 400 میلیارد تومان خسارت دیدند و کمااینکه معمولان به طور کامل هنوز بررسی نشده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول