اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تعهد ۲۱۰ میلیارد تومانی خیرین برای بازسازی مدارس سیل‌زده

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: در همایش ملی خیرین مدرسه‌ساز، ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده تعهد شد که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

تعهد ۲۱۰ میلیارد تومانی خیرین برای بازسازی مدارس سیل‌زده

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان با رویکرد تجلیل از فرهنگیان جهادی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

حسن مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در این مراسم در خصوص سیل اخیر کشور و آسیب‌های وارده، اظهار کرد: براساس آمارهای رسمی و برآورد ریالی وزیر کشور حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است که این حجم خسارت با بودجه در نظرگرفته شده برای بحران‌ها و آسیب‌های کشور همخوانی ندارد.

مرادی گفت: ۱۷۵ هزار منزل مسکونی در این استان‌ها آسیب دیده‌اند که بر این اساس دولت با توجه به محدودیت‌های منابع قرار است از منابع درآمدی دیگر استفاده کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: باید منابع جامعه را به کمک آموزش و پرورش در ۳ حوزه ساخت و ساز، مسکن فرهنگیان و نیازمندی دانش‌آموزان وارد کنیم.

وی افزود: تجربه ما در کشور نشان می‌دهد هرگاه ظرفیت مردمی بسیج شوند، مشکلات حل شده و هر جا ظرفیت مردمی آزاد نشود به میزان بسیار زیادی مشکل بر روی زمین مانده است.

مرادی با اشاره به اینکه دیروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز، ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در مناطق سیل‌زده تعهد شد که پیش و پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است، پیشنهاد داد هر فرهنگی ۱۰۰ هزار تومان برای بازسازی مسکن فرهنگیان آسیب دیده در سیل اخیر کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول