اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارت جهاد عملکرد مناسبی در تامین و توزیع مواد غذایی و تنظیم بازار ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه وزارت جهاد در تنظیم بازار توانایی لازم را ندارد و شاهد بودیم بخش زیادی از دام زنده کشور به خارج قاچاق شد و شرکت پشتیبانی امور دام در تامین خوراک دام ناتوانی به خرج داد و قیمت‌ها صعودی شده و باید نهادهای نظارتی ورود کنند.

وزارت جهاد عملکرد مناسبی در تامین و توزیع مواد غذایی و تنظیم بازار ندارد

علی‌محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: برای تامین مواد غذایی در سال جاری جلسات متعددی را با مسئولین وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده‌ایم و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شده است.

وی  افزود: بخشی از این تصمیماتی که اتخاذ شد مربوط به آن بود که باید میزان ذخایر استراتژیک در کشور بیش از سال گذشته باشد و این مهم هم اتفاق افتاده است و بیش از سال گذشته مواد غذایی و استراتژیک ذخیره کرده‌ایم و به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تصمیم دیگری که بین مجلس و دولت اتخاذ شد آن بود که کالاهای اساسی مردم باید با ارز 4200 تومانی عرضه شود و با همان قیمت هم در اختیار مردم قرار گیرد و تاکید ویژه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی و صمت کردیم که باید تمام تلاش خود را در خصوص نظارت کافی در فرایند عرضه کالاهای اساسی با قیمت مصوب داشته باشند.

شاعری خاطرنشان کرد: با وزیر جهاد و معاونین وی بارها در جلسات کمیسیون کشاورزی تاکیداتی در خصوص این موضوع داشتیم که باید در زمینه نظارت کافی بر روند توزیع اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی گفت: در سال گذشته دولت باید در توزیع  مواد غذایی و خوراک دام و طیور که تلاطم شدیدی ایجاد شده بود و نابسامانی زیادی را شاهد بودند، نظارت می‌کرد که می‌توان به بازار گوشت قرمز، بازار گوشت مرغ،‌ پیاز، و سایر اقلام اشاره کرد که منجر به بروز مشکلاتی برای مردم و گلایه‌های متعدد شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس افزود:‌مسئول تامین و توزیع مواد غذایی و تنظیم بازار دولت و به طور مشخص وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت است که متاسفانه تاکنون وزارت جهاد عملکرد مناسبی نداشته و به همین دلیل نمایندگان مجلس در بخش‌های مختلف وظایف این وزارتخانه گلایه داشته و بارها در صحن و کمیسیون تذکرات جدی داده‌اند.

شاعری گفت: در تنظیم بازار باید با هماهنگی سازمان‌ تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و وزارت صمت می‌بایست کنترل لازم به بازار به گونه‌ای صورت گیرد که توزیع کالاهای اساسی در کشور با همان قیمت وارد شده با ارز 4200 تومانی باشد و اگر این نظارت به صورت قاطعانه وجدی باشد مردم دچار مشکل و آسیب نخواهند شد.

وی گفت:‌متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار توانایی لازم ندارد و شاهد بودیم بخش زیادی از دام زنده  کشور به خارج از ایران قاچاق شد و شرکت پشتیبانی امور دام در تامین خوراک دام ناتوانی به خرج داد و قیمت ذرت و کنجاله سویا افزایش پیدا کرد و اکثر نهادهای کشاورزی هم روند صعودی پیدا کردند و در نهایت قیمت تمام شده برای تولید کنندگان بالا رفت و هزینه آن بر گردن مصرف کننده و مردم افتاد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:بارها در جلسات متعددی با مسئولین وزارت جهاد و زیرمجموعه‌های آن صحبت کرده و اخطارهای شدیدی به آنها دادیم که امیدواریم قیمت گوشت قرمز در شرایط فعلی روند کاهشی پیدا کند و قیمت مرغ هم کنترل شده و درباره تامین نیازهای اساسی کشور مانند روغن، برنج و شکر تذکرات لازم را به دولت داده‌ایم و امیدواریم دولت در راستای تامین منافع عمومی جامعه همه تلاش خود را به کار ببندد.

شاعری پیش‌بینی کرد: در باره تامین مواد غذایی در سال جاری هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت اما نهادهای نظارتی و وزارتخانه‌ها باید بر قیمت آن کنترل داشته و سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات ناظر بر بازار بوده و مانع از قاچاق شوند.

وی با اشاره به تذکری که مقام معظم رهبری که به دستگاه‌های نظارتی داده‌اند امیدوارم دستگاه‌های نظارتی و دولت حضور جدی‌تری در بازار داشته و مانع از قاچاق شده و مانع این کار شوند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و به دلیل بارندگی‌های اخیر حداقل 10 درصد تولیدات مواد غذایی و پروتئینی در کشور نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد و مردم نگران این موضوع نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «پیگیری وضعیت توزیع گوشت گوسفندی ستاد تنظیم بازار» ، «ستاد تنظیم بازار لبنیات را ارزان کرد؟» ، «چرا قیمت مواد غذایی سه تا چهار برابر شده؟» ، «گرانی و بی‌نظارتی» ، «گرانی افسار گسیخته مایحتاج مردم و صادرات آن به خاطر مشتی دلار» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول