اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برای انجام فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به فرهنگ عاشورایی عمل کنیم

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر کشور گفت: ما برای عمل به وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، باید به فرهنگ عاشورایی که در آن همه مومنان با اخلاص متحدانه برای هدفی الهی می‌جنگیدند، عمل کنیم.

برای انجام فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باید به فرهنگ عاشورایی عمل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در نشست فعالان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، گفت: ابتدای انقلاب مردم از تمام اقشار با هرچه که در توان داشتند به میدان آمدند و یک معرکه جهانی را با وجود کمبود امکانات، رقم زدند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر کشور افزود: ۱۱ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دولت برای ستاد امربه‌معروف بود که برای حتی یک ستاد استانی هم کفایت نمی‌کند و ما بعد از درخواست‌های تجدید نظر توانستیم همان رقم سابق بودجه این ستاد را برگردانیم.

وی ادامه داد: در راستای انجام فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ما باید به فرهنگ عاشورایی که در آن همه متحد و یکپارچه برای هدف الهی جنگیدند، عمل کنیم و مسائلی مانند کمبود امکانات نباید مانع پیشرفت ما در این عرصه شود.

فرد انقلابی با نبود امکانات، میدان نبرد را ترک نمی‌کند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر دشمن هر روش تهاجم فرهنگی را نسبت به ما اعمال کرده، اضافه کرد: ما در زمان انقلاب و شرایط سختی که بر مردم حاکم بود، توانستیم کاری کنیم که در حد معجزه بود، بنابراین، فرد دارای روحیه انقلابی به شرط نبود امکانات یا قدرتمند بودن دشمن در عرصه جنگ فرهنگی، از پا نمی‌نشیند.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: مردم باید کمر همت را برای شناسایی و انتخاب فرد اصلح ببندند تا کسانی وارد مجلس شوند که از فعالیت‌ها با محوریت امربه‌معروف و نعی‌ازمنکر حمایت کرده و در این زمینه مصوبات لازم را ارائه کنند.

وی هم‌چنین در خصوص مواجهه با دشمن و ارزش‌های ضداسلامی در فضای مجازی تصریح کرد: ما در عرصه جهاد در فضای مجازی، نیاز به تربیت و رشد گروه‌هایی داریم که ضمن تهاجمی عمل کردن نسبت به ضدارزش‌ها، با رویکرد صداقت‌مدارانه از مبانی و اصول دینی دفاع کنند و نیز با انتشار غیرضروری، از دامن زدن به شبهات بی‌پایه و اساس جلوگیری کنند.

احکام اسلامی با جناح‌گرایی سیاسی عملی نمی‌شود

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: خیلی‌ها گمان می‌کنند که صرفا در سایه حکومت اسلامی قرار گرفتن می‌تواند تمام ارزش‌های اسلام را محقق کند، اما واقعیت امروزی در جامعه نشان می‌دهد، بسیاری از احکام اسلامی در مظلومیت به سر می‌برند.

علی مولوی یادآور شد: در دهه اول انقلاب این‌طور تصور می‌شد که تمام سازوکارهای کشور به سمت اصول اسلامی و عمل به آن پیش برود، اما با گذشت زمان و پرداختن به مباحث حاشیه‌ای و جناح‌گرایی سیاسی، اسلامی رفتار کردن در این عرصه به فراموشی سپرده شد.

آمار اشتغال بازنشتگان، غیرقانونی و مصداق منکر است

وی بیان کرد: جوانان با انگیزه‌ها و ظرفیت‌های اجرایی به میدان آمدند، اما گویا مدیران مسن و بازنشسته، مسند خود را به آن‌ها نمی‌سپارند و حتی حاضر نیستند، نقدهای منصفانه را بشنوند، بنابراین، باید گفت، آمار بازنشستگان باوجود قانونی بودن منع به کارگیری آن‌ها، مصداق بارز منکر است.

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف خراسان‌رضوی با یادآوری این نکته که ستاد امربه‌معروف نباید وظیفه خود را به تذکر دادن نسبت به پوشش ظاهری محدود کند، تاکید کرد: مبارزه با مفاسد و مشکلات در تمام عرصه‌های کشور از جمله فعالیت‌های قاچاق که فلج‌کننده تولید داخلی است، افزایش نرخ بیکاری، کاهش ارزش پولی کشور و منفعت‌طلبی جناحی که همه مصداق منکر هستند، باید در دستور کار ستادهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قرار بگیرد.

تضعیف پایه‌های اجرایی امربه‌معروف؛ نتیجه نبود حمایت مدیران اجرایی کشور

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌رضوی نیز با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۸۴ به صورت مجموعه‌ای مردم‌نهاد شروع به فعالیت کرده است، گفت: شناسایی دغدغه رهروان، بهره‌گیری از رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تشکیل کارگروه فقهی، برپایی یادواره شهدا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تدوین دست‌نامه امربه‌معروف، چاپ کتاب شیوه‌های امربه‌معروف، هم‌اندیشی با تشکل‌های فعال این عرصه و تربیت مربی از جمله فعالیت‌هایی است که مجمع رهپویان امربه‌معروف استان تا کنون انجام داده است.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده ادامه داد: مهم‌ترین اقدام در فراگیر کردن فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اقدامات عملی در عرصه اجرایی کشور است، اما کوتاهی و نبود توجه و حمایت دولت‌مردان سبب شده تا کشور از نظر اقدامات اجرایی کلان دچار ضعف و سستی شود.

وی تصریح کرد: عمل‌نکردن وزیر ارتباطات به مصوبات مربوط به فضای مجازی و ایجاد بستری برای ضدانقلاب برای انجام فعالیت‌هایی مانند جاسوسی رایانه‌ای و تحلیل اطلاعات شهروندان ایرانی، ایجاد زمینه اغتشاش، نبود حمایت از نرم‌افزارهای داخلی و حتی شهادت طلبه همدانی، نمونه‌‌های عینی حمایت یا عمل نکردن دولت به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

انتهای پیام/ 70031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول