اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شکریه: تشدید بازرسی اتاق اصناف در ماه مبارک رمضان/ فرش دستباف گیلان صادر می‌شود

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان از تشدید بازرسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: قیمت اقلام مصرفی ویژه ماه مبارک رمضان، افزایش پیدا نخواهد کرد و اصناف گیلان هیچ مشکلی برای تأمین کالاهای موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان ندارند.

شکریه: تشدید بازرسی اتاق اصناف در ماه مبارک رمضان/ فرش دستباف گیلان صادر می‌شود

جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به طرح ویژه اتاق اصناف برای بازرسی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این طرح از نخستین روز اردیبهشت‌ماه آغازشده است و تا پایان ماه رمضان به طول می‌انجامد.

وی هدف از طرح ویژه بازرسی در ماه مبارک رمضان را کنترل قیمت اقلام پرمصرف در این ایام دانست و افزود: اقلامی نظیر روغن، شکر، سبزی و صیفی‌جات به‌اندازه کافی در اختیار فروشگاه‌های بزرگ و سایر مکان‌های عرضه کالا قرار می‌گیرد و در صورت موافقت نهادی ذی‌ربط، اقدام به برگزاری نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان در شهر رشت خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان تأکید بر عرضه مناسب مرغ توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: گشت‌های ویژه مشترک اتاق اصناف و مرکز بهداشت به‌طور مداوم بر عملکرد واحدهای صنفی گیلان نظارت می‌کنند.

شکریه با بیان اینکه قیمت اقلام مصرفی ویژه ماه مبارک رمضان، افزایش پیدا نمی‌کند، افزود: بر اساس دستور دولت، صادرات خرما در ماه مبارک رمضان، ممنوع اعلام‌شده است و این امر تأثیر بسزایی در تثبیت و عدم افزایش قیمت خرما ایفا می‌کند.

وی با اشاره بر لزوم تشکیل اتحادیه استانی فرش دستباف، گفت: پروانه واحدهای صنفی فرش دستباف به‌صورت مستقیم توسط رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان صادر می‌شود که با تشکیل اتحادیه این صنف، این مشکل برطرف خواهد شد، یکی از مشکلات اساسی فرش‌بافان، قوانین کار و مالیات است که با اصلاح این قوانین، شاهد رونق تولید در صنعت فرش دستباف خواهیم بود.

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر پتانسیل بالای گیلان در صنعت فرش دستباف، تصریح کرد: با همکاری سازمان صمت، اتاق‌های اصناف و بازرگانی، گامی بلند در راستای صادرات فرش دستباف گیلان به بازارهای جهانی به‌ویژه کشورهای آسیانه میانه برمی‌داریم.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول