اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام‌جمعه یزد: دولت معیشت معلمان را جدی‌ بگیرد

امام‌جمعه یزد با اشاره به نقش سند 2030 در تربیت نیرو برای غربی‌ها، گفت: دولت معیشت معلمان را جدی‌ بگیرد.

امام‌جمعه یزد: دولت معیشت معلمان را جدی‌ بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد ضمن عرض تبریک روز معلم، گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در راستای تکریم و معیشت معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا دولت باید در ارتباط با معیشت معلمان جدی‌تر پای میدان کار آمده و برنامه‌های مدونی را پیش‌گیرند.

وی افزود: دولت بایستی در راستای کاهش دغدغه‌های معلمان بیش‌ازپیش تلاش کند تا آن‌ها در تربیت دانش‌آموزان بیشتر کوشا باشند؛ همچنین در ارتباط با اجرای سند تحول نیز بایستی بیشتر تلاش صورت گیرد تا این سند اجرا شود؛ چون کشور نیازمند تحول بزرگی در سیستم آموزشی است.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه در حال حاضر سیستم آموزشی کشور دارای نقص‌های متعددی است، اظهار کرد: یکی از این نقص‌ها سطحی‌نگری است و همچنین رنگ‌و‌بوی دین در سیستم آموزشی کشور باید بیشتر شود؛ چراکه تنظیم این سیستم از ابتدا این‌گونه بوده است و بایستی در این راستا خوش بدرخشد.

ناصری‌یزدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت هستند، تصریح کرد: سرمایه انسانی یک سرمایه بزرگی برای کشورمان قلمداد می‌شود؛ چنانچه در انقلاب تاکنون هر حرکتی صورت گرفته در اثر فعالیت‌ و کوشش افرادی بوده که این افراد جزء فرهیختگان بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص یک مسأله جدی است، خاطرنشان کرد: درواقع آموزش و پروش کشورمان بایستی در این مسیر متحول شود؛ به این معنا که این سرمایه انسانی پایه‌ریزان تمدن نوین و جهادگران میدان کارآمدی در راستای مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند.

وی ادامه داد: فرهنگ و هویت غنی و قوی در اسلام بیشتر از فرهنگ غرب نمایان است؛ چراکه فرهنگ‌های غرب آلوده هستند؛ درصورتی‌که در فرهنگ اسلامی اندیشه‌ای قوی در راستای تمدن اسلامی است که ضروری است در سیستم آموزش و پروش کشورمان بیشتر نمایان شود.

ناصری‌یزدی با بیان اینکه مسئله فرهنگ در گام دوم انقلاب بسیار ارزشمند و مسئله‌ای قابل‌توجه است، عنوان کرد: در راستای سند ۲۰۳۰ بایستی توجه داشت که غربی‌ها یک سیستم برنامه‌ریزی آموزشی برای خود بر اساس خواسته‌ها و اندیشه‌های خود پایه‌ریزی کرده‌ و همه افراد را بر اساس آن خواسته و مسیر خود که مسیری در راستای عقب‌ماندگی ملت‌هاست، مجبور کرده تا این سند را امضا کنند؛ درصورتی‌که روحیه دینی و انقلابی در این سند کاملاً از بین رفته است.

امام‌جمعه یزد اضافه کرد: غربی‌ها در راستای سند ۲۰۳۰ انتظار دارند تا معلمان دینی و انقلابی کشورمان در کلاس درس خود برای آن‌ها سرباز تربیت کنند تا در کشورمان برای خود سرباز داشته باشند تا در مسیر دلخواه آن‌ها حرکت کنند که این فرمایش رهبر معظم انقلاب در این راستا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا بایستی اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات آموزش‌وپرورش بر کسی پوشیده نیست؛ چنانچه بعد از انقلاب حرکت‌های بسیار خوبی انجام‌شده است، اذعان کرد: درواقع دشمن در رابطه با ضربه زدن به سیستم آموزشی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیست تا ریشه و بنیه این سیستم آمورشی را برکند که بایستی در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

نماینده ولی‎‌فقیه در استان یزد در بخش پایانی از سخنان خود، روحیه انقلابی را جان و روح کشور عنوان کرد و بیان داشت: خداوند از افرادی که در راستای تضعیف روحیه انقلابی گام برمی‌دارند، نخواهد گذشت.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول