اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت‌های دانشگاه پیام نور است

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: یکی از اولویت های ما در سال جاری جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی است.

 جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت‌های دانشگاه پیام نور است

به گزارش خبرنگارگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم تکریم مقام معلم که صبح امروز درسازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد؛ گفت: از ۳۰سال قبل دانشگاه پیام نور با رسالت و اهداف جدید فعالیت خود را در راستای سیاست های آموزش عالی آغاز کرد و توانست در همگانی کردن آموزش عالی موفق عمل کند.

وی افزود: امروز بعد از گذشت ۳دهه دانشگاه پیام نور دارای ۳هزارو هشتصد نفر عضو هیات علمی ؛ ۳۸۲ نفر دانشیار و استاد و ۵۷۸ استادیار و همچنین هزار و نهصد نفر مربی است که تا کنون توانسته ایم ۱۵هزار رشته محل را تاسیس کنیم به طوری که در مقطع کارشناسی ۸۶ و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ترتیب ۸۸ و ۲۸ رشته محل را فعال کرده ایم این موضوع در حالی است که در حال حاضر ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی فعال در کشور داریم.

زمانی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دارای ۵۵ نمایندگی در سایر کشورها بوده و ۵ مرکز بین المللی دارد که از این تعداد ۳مرکز داخل کشور و ۲مرکز در خارج از کشور فعال هستند از طرفی باید بگویم یکی از اولویت های ما در سال جاری جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی است.

وی ادامه داد: انشگاه پیام نور ۱۰هزار کارمند در سراسر کشور دارد که هزارو پانصد نیرو شرکتی هستند. در سال گذشته در راستای ارتقاء فعالیت های علمی فرهنگی دانشگاه پیام نور به چابک سازی؛تمرکز زدایی؛قانون مداری و تقویت روحیه امید پرداختیم که امروز سند راهبردی ۲۰ساله دانشگاه آماده شده است که در واقع با این سند مقوله نظارت و سنجش با قدرت بیشتری انجام می شود.

رییس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: یکی از کارهای مهم این دانشگاه اصلاح هرم هیات علمی است به طوری که ۱۰۵مربی؛ ۳۵استادیاربه دانشیار و ۵دانشیار به استاد ارتقاء یافتند در واقع ۴۴درصد هیات علمی ما استادیار هستند و اکنون به ۵۵درصد رسیده است.

وی افزود: الکترونیکی کردن خدمات و فرآیند دانشگاه از اقدامات خوب ما در آموزش است؛ البته ما با این کار به عنوان دبیرخانه مجازی دانشگاه های جهان اسلام معرفی شده ایم و مسوول آموزش مجازی در کشور هستیم.

زمانی ادامه داد: ۰درصد آزمون ترم گذشته دانشگاه پیام نور به صورت آنلاین در قالب ۵۰۰ هزار نفرآزمون برگزار شد، ازطرفی سامانه نرم افزاری مختلف در چاپخانه راه اندازی شده که دانشجویان با این کار ۲۰ درصد تخفیف در تهیه کتاب می گیرند. از جمله فعالیت های دیگر دانشگاه پیام نور مقوله مهارت آموزی است که در این رابطه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران قرارداد بسته و همچنین ۳۹کارگاه آموزشی و ترویج کارآفرینی برگزار می کنیم.

زمانی گفت: این دانشگاه ۱۰مرکز نوآوری راه اندازی کرده که ۴۹هسته نوآوری در داخل آن وجود دارد و همچنین ۳۲مرکز رشد تاسیس کرده که ۱۲۰هسته فناور در داخل آن فعال هستند.

وی از راه اندازی مراکز نو آوری و توسعه فناوری با همکاری معاونت پژوهش وزارت علوم در شهرهای ساری ؛ اراک ؛ زاهدان ؛رامسر ؛ کرج و تهران خبر داد و افزود: دانشگاه پیام نور ۱۲۰ کرسی آزاد اندیشی را در زمینه های ورزشی در قالب فعالیت بین المللی برگزار می کند البته باید به این نکته اشاره کنم که ۱۶۰میلیارد تومان از بدهی دانشگاه پرداخت شده است  و دیگر این دانشگاه معوقه ای ندارد و امروز آخرین بخش از حقوق اساتید حق التدریس پرداخت می شود.

وی افزود: پرداخت وام دانشجویان با همکاری صندوق رفاه ۲برابر شده که می توان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان اشاره کرد همچنین با قرارداد با بنیاد علوی و ۳بانک قرض الحسنه دانشجویان به راحتی وام شهریه دریافت می کنند.

زمانی در پایان از تعیین تکلیف ۸۹۴ عضو هیات علمی خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول