اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش آسیب‌های اجتماعی از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یکی از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زهرا امینی ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی از مراکز تحت نظارت بهزیستی اظهار کرد: یکی از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، در مراکز اورژانس تیم‌های تخصصی از جمله روانشناس، مددکار، روان‌پزشک و کارشناس حقوقی حضور دارند و در حل مشکلات مراجعه‌کنندگان مداخله می‌کنند.

وی گفت: مرکز خیریه جامع توان‌بخشی شبانه‌روزی حاجی‌آباد اراک مکانی برای نگهداری بیماران اعصاب و روان، معلولین ذهنی و جسمی و سالمندان است که به صورت شبانه‌روزی به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مرکز حرفه‌آموزی معلولین ایلیا نیز بیان داشت: در این مرکز برای معلولینی که آموزش پذیر هستند حرفه‌های مختلف آموزش داده خواهد شد.

امینی خاطرنشان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دغدغه‌های ایشان در بحث آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و به فراخور آن تأکیدات استاندار اداره کل بهزیستی استان آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت اعم از مراکز و کار کارشناسی اقداماتی را در راستای پیشگیری و گسترش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

وی افزود: با رصد دقیق موارد ثبت شده در مرکز ماده 16 می‌توان برنامه‌ریزی مدون و برنامه مداخله‌ای مناسبی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی طراحی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مرکز روزانه ناشنوایان اهورا ارتقای فرهنگ ارتباط با افراد ناشنوا تأکید کرد و گفت: آشنایی جامعه با مسائل و مشکلات این افراد به حل آن‌ها کمک می‌کند.

امینی با بیان اینکه ناشنوایان به خطر این معلولیت جزو آسیب پذیریت قشرها هستند، اضافه کرد: از هر هزار کودک متولد شده در دنیا چهار نفر ناشنوا هستند که غربالگری حین تولد تا سه‌ماهگی می‌تواند در تشخیص به‌موقع این معلولیت جلوگیری کند.

وی در بازدید از مرکز شیرخوارگاه و خانه پسران اظهار داشت: طرح شبه خانواده با هدف پیشگیری از اقامت درازمدت کودکان در مراکز و پیشگیری از مشکلات عاطفی کودکان، پیشنهاد شده است. 

بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز در این دیدار از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف مراکز تحت نظارت بهزیستی بازدید و با روند فعالیت‌های اجرایی و خدمات مورد ارائه به آشنا شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین بهزیستی امر خطیر و حساسی را بر عهده دارند که باید با صبوری و بردباری در راستای ارائه خدمت به محرومین و نیازمندان کوشا بوده و همچون همیشه یار و غمخوار محرومین و معلولین باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز بیان داشت: نگاه به بهزیستی باید یک نگاه خیرخواهانه باشد و مسئولین باید با همه توان در راستای فراهم کردن شرایط مناسب و مطلوب جهت معیشت معلولین تلاش و کوشش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول