اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیرجند میزبان رقابت‌های بین‌المللی اسکواش می‌شود

رئیس هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و تاریخی بین‌المللی در بیرجند خبر داد و گفت: در تقویم جهانی اسکواش میزبانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش رده‌های سنی ۹ تا ۱۸ سال به نام خراسان‌جنوبی ثبت شد.

بیرجند میزبان رقابت‌های بین‌المللی اسکواش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «هیئات ورزشی» تشکیلاتی هستند که به‌منظور فراهم نمودن زمینه مساعد در راستای توسعه و جذب آحاد مردم به امر ورزش به‌منظور کشف استعدادهای بالقوه و بالا بردن سطح مهارت‌های ورزشی بر اساس اصول و مبانی پیش‌بینی‌شده در اهداف فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده‌اند.

 هیئات ورزشی به‌عنوان نماینده و جانشین فدراسیون‌های ورزشی در استان‌ها و شهرستان‌ها فعالیت‌های مرتبط و هدفمند را با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه اجرا و نظارت می‌نماید.

زمانی می‌توان به توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی امید بست و شکوفایی استعدادهای بالقوه ورزشکاران در میادین ملی و بین‌المللی را متصور کرد که تعاملات برنامه‌محور و هدفمندی را در بخش‌های گوناگون متولیان ورزشی مشهود بود.

در همین راستا هرازگاهی جلسات هم‌اندیشی مسؤولان هیئات ورزشی خراسان‌جنوبی با حضور مدیرکل، معاونان و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها برگزار می‌گردد تا برنامه‌های سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های اجرایی سال گذشته تشریح و چشم‌انداز و هدف‌های آتی هریک از حوزه‌های مدیریتی نیز تبیین شود.

سفر کارشناسان بین‌المللی اسکواش به بیرجند

در نخستین نشست بررسی عملکردی و ساختاری حوزه‌ ورزش خراسان‌جنوبی روسای هیأت‌های ورزشی بر تخصیص اعتبارات به‌موقع و مستمر برای انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از برگزاری مسابقات ملی و منطقه‌ای، اعزام تیم‌های ورزشی به رقابت‌های فرا استانی، خرید تجهیزات تخصصی رشته‌های المپیکی و مدال‌آور، ترویج منش پهلوانی و اخلاق ورزشی تأکید کرده و خواستار بهره‌گیری از سالن‌های تخصصی ورزشی و جذب اسپانسرهای بخش خصوصی و دولتی شدند.

رئیس هیأت اسکواش خراسان‌جنوبی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و تاریخی بین‌المللی در بیرجند خبر داد و گفت: در تقویم جهانی اسکواش میزبانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش رده‌های سنی ۹ تا ۱۸ سال به نام خراسان‌جنوبی ثبت شده است.

علی غنی با اشاره به بازدید کارشناسان بین‌المللی اسکواش در شهریورماه امسال از ظرفیت، پتانسیل و امکانات سخت‌افزاری خراسان‌جنوبی تأکید کرد: به‌زودی کارگروه و کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکواش در استان تشکیل می‌شود.

وی یادآوری کرد: از آنجائی که سالن اختصاصی اسکواش خراسان‌جنوبی هنوز آماده نیست و تجهیزات ورزشی لازم نیز نصب نشده است، از اداره‌کل ورزش انتظار می‌رود نسبت به تکمیل این پروژه ورزشی اقدام تا میزبانی این رویداد بین‌المللی از خراسان‌جنوبی سلب نشود.

وجود ۶۳ پروژه خیرساز ورزشی در خراسان‌جنوبی

رئیس دفتر فنی نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به ۸۸ پروژه ورزشی در حال احداث شهرستان‌های استان گفت: از این تعداد، ۳۰ فضای ورزشی روباز، ۳۰ سالن سرپوشیده و دو خانه جوان در حال احداث بوده و ۲۶ اماکن ورزشی نیز در دست تعمیر و تجهیز می‌باشند.

نیما تاجریزی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۳ پروژه ورزشی توسط خیران ‌ورزش‌یار در خراسان‌جنوبی وجود دارد، افزود: ۵۰ فضای روباز و سه مکان سرپوشیده در حال احداث و یا تکمیل و همچنین هشت پروژه نیز آماده کلنگ‌زنی است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۴ پروژه ورزشی خیرساز خراسان‌‌جنوبی به بهره‌برداری رسید که ۱۱ مورد آن فضای ورزشی روباز و سه مکان ورزشی سرپوشیده بودند.

رئیس دفتر فنی نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از مصوبه ۲۶ میلیارد تومانی طرح‌های عمرانی استانی و اختصاص ۱۶ میلیارد تومانی سال ۹۷ خبر داد و گفت: مبلغ هفت میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ابلاغی ملی مصوبه داشتیم که پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد.

تاجریزی با بیان اینکه پروژه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی به‌عنوان زیرساخت‌های سخت‌افزاری مطرح و به‌صورت تخصصی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌شوند لذا در حوزه احداثی و اجرایی اینگونه اماکن از ایده و نظرات مسؤولان هیأت‌های ورزشی استفاده می‌کنیم.

سازماندهی ۳۳ هزار ورزشکار سازماندهی خراسان‌جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی پس از استماع نقطه نظرات حاضرین ابراز داشت: تخصیص اعتبارات حوزه ورزشی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تقریباً دو برابر شده است و از مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسیده که به حساب هیأت‌های ورزشی واریز شده است.

وی از سازماندهی بیش‌از ۳۳ هزار ورزشکار خراسان‌جنوبی و کسب رتبه دوم کشوری به لحاظ صدور کارت الکترونیکی بیمه ورزشی خبر داد و افزود: در جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و همایش‌های پیاده‌روی نیز ده‌ها هزار حضور می‌یابند و برای سلامتی خود فعالیت دارند که در جامعه آماری قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با تأکید بر تنظیم تقویم ورزشی مبتنی بر توانمندی و متناسب با وضعیت مالی هیئات تصریح کرد: در زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی ملی و منطقه‌ای باید به زیرساخت‌ها و مقدورات توجه شود تا در اجرای رویدادهای ورزشی دچار مشکل نشویم.

سرپرست خاطرنشان کرد: تمرکز هیئات ورزشی بر منابع دولتی و عدم مدیریت مالی منجر به فعالیت‌های روتین و تکراری می‌شود و ظهور و بروز خلاقیت‌‌ها را کور می‌کند.

حضور تیم‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در لیگ‌های ورزشی

وی همه هیئات ورزشی را مکلف به حضور در لیگ‌های کشوری کرد و گفت: ۵۰ درصد شهریه ورودی لیگ‌ها از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان پرداخت می‌شود و در صورتی که هیئات معذوریتی داشته باشند باید لیگ‌های متمرکز استانی را برگزار نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تجمیع دفاتر هیئات ورزشی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ برای احداث ساختمان دفتر مشترک هیئات ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده و امسال نیز برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که انتظار می‌رود تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

سرپرست عنوان کرد: در راستای خرید تجهیزات و به‌روز کردن امکانات ورزشی هیئات ورزشی همچون تیراندازی، شمشیربازی و تکواندو مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار منظور شده و همچنین ۸۰۰ میلیون تومان اقلام ورزشی خریداری شده نیز در اختیار هیئات قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح استعدادیابی ورزشی خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: برای تدوین این طرح توسط اساتید دانشگاه و کارشناسان این حوزه ۲۰ میلیون تومان هزینه شده و در راستای اجرایی شدن آن نیز ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول