اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

زمان دو ماهه‌ای به ارزش طلا برای داوطلبان کنکور

داوطلبان کنکور در فاصله ۲ ماه مانده به زمان برگزاری این آزمون در ۲ راهی مطالعه برای امتحانات نهایی و کنکور به دنبال یک برنامه‌ریزی مناسب هستند.

 زمان دو ماهه‌ای به ارزش طلا برای داوطلبان کنکور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود، به این ترتیب داوطلبان کنکور دو ماه تا برگزاری ماراتن آموزش عالی فاصله دارند و کارشناسان معتقدند در این دو ماه که به طور معمول با امتحانات پایان سال همراه است، داوطلبان باید بیشتر آرامش خود را حفظ کنند.

برخی داوطلبان از همین اکنون قصد شروع دارند و تاکنون مطالعه چندانی نداشتند، این داوطلبان می‌توانند ابتدا از خودشان یک آزمون تعیین سطح بگیرند، بعد از این آزمون مطالبی که مسلط هستند، مطالبی که تسلط کمتری دارند و مطالبی که اصلا تسلط ندارند را از هم تفکیک و از درسی که مطالعه آن برای‌شان راحت‌تر است آغاز کنند.

به این ترتیب که از هر درس یک مبحث را انتخاب کرده و با تست‌زنی و مطالعه، خود را در آن مبحث به تسلط برسانند.

برخی دیگر از داوطلبان مطالعه داشته‌اند و براساس زمان‌بندی درس خوانده‌اند اما حالا در زمان امتحانات بین دوراهی درس‌خواندن برای امتحان و کنکور مانده‌اند.

برخی از داوطلبان موفق سال‌های پیش کنکور، گفته‌اند در در وقت‌های اضافی از همان درس‌هایی که برای امتحان خوانده‌اند، تست هم زده‌اند و برخی گفته‌اند که فقط درس‌های نیم‌سال دوم را خوانده‌اند و پس از تسلط به این بخش، تست‌ هم تمرین‌ کرده‌اند.

کنکوری‌ها باید توجه داشته باشند که امتحانات پایان سال، فرصتی برای مرور دروس دوره پیش دانشگاهی است و باید توجه داشت که 30 تا 35 درصد سوالات کنکور از دروس این دوره طرح می شود.

اما آنچه مسلم است، بیشتر کارشناسان حفظ آرامش را در این روزها موثرترین مساله در موفقیت کنکور می‌دانند بنابراین کنکوری‌ها و خانواده‌ آن‌ها باید سعی کنند محیط خانه را در آستانه کنکور، آرام و بدون تنش نگه دارند و از به وجود آمدن مسائل تنش زا خودداری کنند.

از رفتن بیش از حد به مهمانی و دعوت کردن میهمان، خودداری کنند و به خصوص در این زمان که یک ماه از آن هم مطابق با ماه مبارک رمضان است داوطلبان باید در زمان افطار و سحر به تغذیه و استراحت خود توجه کافی داشته باشند.

محیط خانه را پر نشاط کنند و از تماشای بیش از حد فیلم های سینمایی و تلویزیون خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول