اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پایان خرداد، مهلت شرکت در چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی، رویدادی در راستای حمایت و گسترش موسیقی آئینی است و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ خردادماه فرصت دارند.

پایان خرداد، مهلت شرکت در چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس، جشنواره آواها و نواهای رضوی همزمان با دهه کرامت از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره مناسبتی، ۳۰ خردادماه اعلام شده است.

احمد صدری دبیر تخصصی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی با اعلام این مطلب گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار موسیقایی رضوی ، تولید و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوی است که این رویداد موسیقایی در کنار سایر رویدادهای مشابهی چون جشنواره موسیقی نواحی به بستری برای تولید و حمایت از هنر آئینی تبدیل گردیده است. 

این پژوهشگر موسیقی افزود: با توجه به تأثیرگذاری هنر موسیقی و نقش و جایگاه آن در جامعه کنونی و اقبال عمومی نسبت به این هنر والا، با حمایت و جذب هنرمندان و تولیدات موسیقایی با موضوع امام رضا علیه السلام می‌توان آثار جدید و ارزشمندی را در سطح جامعه معرفی و نشر داد و از این طریق به انتقال و گسترش مفاهیم و ارزش‌های اعتقادی و آیینی در میان عموم مردم به ویژه نسل جوان همت گمارد. 

وی ادامه داد: ارادت به امام رضا (ع) در موسیقی ایرانی خصوصاً در میان اقوام مختلف ایران به صورت‌های مختلف آوازی ، ساز و آواز مانند مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی‌های تعزیه، در تمام مناطق ایران از جمله ؛ در موسیقی خراسان ، آذربایجان، کردستان، لرستان، استان‌های شمالی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و... ظهور و بروز یافته است. 

دبیر تخصصی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی گفت: بر همین مبنا، چهارمین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی با تصمیم شورای سیاست‌گزاری جشنواره بر محور موسیقی آوازی قوام یافت و هنرمندان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را در این سبک‌های آوازی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در مسیر پیش رو با بهره مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناسب هنری و موسیقایی و برخورداری از منابع مفید در سطح ملی گام‌های ارزنده‌ای در توسعه موسیقی آئینی و فرهنگ رضوی بردارد. 

صدری بر حمایت از هنرمندان و تولید آثار موسیقایی در حوزه رضوی تأکید کرد و گفت: آثار برگزیده این جشنواره باید با حمایت متولیان امر به صورت حرفه‌ای ثبت و ضبط شود و برای استفاده عموم ارائه گردد. 

دبیر تخصصی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را ۳۰ خرداد ۹۸ و زمان برگزاری جشنواره را همزمان با دهه کرامت از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه اعلام کرد و از هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول