اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند

یک شرکت کانادایی پهپادی با کاربرد جنگی ساخته که قادر به شناسایی تمامی پهپادهای مشکوک در محیط اطراف خود و نابودی سریع آنها است.

کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، یک شرکت کانادایی پهپادی با کاربرد جنگی ساخته که قادر به شناسایی تمامی پهپادهای مشکوک در محیط اطراف خود و نابودی سریع آنها است.

 تولید پهپادهای جنگی پدیده تازه ای نیست و قبل از این نمونه هایی از این محصولات تولید شده بودند که از امواج مختل کننده الکترومغناطیس برای از کار انداختن پهپادهای مهاجم استفاده می کردند.

پهپاد DroneBullet به صورت کاملا بی صدا تولید شده تا بتواند با مخفی کاری کامل خود را به نزدیکی پهپاد هدف رسانده و آن را از بین ببرد. البته شرکت سازنده که AerialX نام دارد، جزئیات فنی چندانی را در این زمینه منتشر نکرده است. این پهپاد دارای چهار پروانه است و یک پرتابگر کوچک موشکی نیز بر روی آن نصب گردیده است.

DroneBullet از یک ابزار شناسایی امواج رادیویی و سیستم نقشه خوانی هم برخوردار است که باعث می شود به محض ورود پهپادهای ناشناس به محدوده از قبل مشخص شده بتواند از موضوع مطلع شده و به طور خودکار نقشه ای از نحوه حرکت آن تهیه کند.

بهره مندی از یک نرم افزار هوش مصنوعی و دوربین پیشرفته باعث می شود تا DroneBullet بعد از نزدیک شدن به هدف آن را به دقت هدف بگیرد. این پهپاد چندین بار مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته و در مجموع عملکرد موفقی برای نابودی دیگر پهپادهای مهاجم داشته است. زمان استفاده عملیاتی از این محصول هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول