اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

شهردار «دوشنبه» خواستار فعالیت کامل رستوران‌ها در ماه رمضان شد

شهردار پایتخت تاجیکستان با توجه به افزایش قابل توجه تعداد گردشگران خارجی در این کشور با صدور فرمانی خواستار فعالیت کامل رستوران‌های شهر دوشنبه شد.

شهردار «دوشنبه» خواستار فعالیت کامل رستوران‌ها در ماه رمضان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رستم امامعلی» شهردار پایتخت تاجیکستان با صدور فرمانی تمام اماکن غذاخوری شهر دوشنبه را موظف به ارائه خدمات کامل به مشتریان کرد.

شهرداری پایتخت تاجیکستان، دستور مذکور را با افزایش تعداد گردشگران خارجی بازدید کننده از شهر دوشنبه مرتبط دانست.

بر اساس این فرمان، درهای تمام رستوران های شهر دوشنبه در ماه شریف رمضان باید بعد از ساعت 11:00 باز و به طور منظم خدمات کامل به مشتریان ارائه شود.

در سال جاری میلادی ماه شریف رمضان در تاجیکستان 6 می آغاز شد که در پی آن  برخی اماکن غذاخوری شهر دوشنبه درهای خود را می بندند زیرا اکثر ساکنان روزه می گیرند و تعداد مشتریان در طول روز کاهش می یابند.

برخی دیگر معتقدند اگرچه تعداد مشتریان در ماه شریف رمضان به طور قابل توجهی کاهش می یابد اما بسته شدن کامل درهای اماکن غذاخوری با توجه به وجود گردشگران، بیماران، زنان باردار و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، غیر ممکن است.

برخی ساکنان شهر دوشنبه که به دلایلی روزه ندارند اعلام کردند به احترام ماه شریف رمضان از خوردن غذا در کوچه و خیابان خودداری می‌کنند.

طبق نظرسنجی 2 سال قبل مرکز تحلیلی «شرق» 99.5 درصد جوانان تاجیک خود را مسلمان و جایگاه دین اسلام را در زندگی خود مهم ارزیابی کردند.

بنابر آمار کمیته توسعه گردشگری در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 215 هزار گردشگر خارجی از تاجیکستان بازدید کردند.

«نعمان عبدالغارزاده» رئیس کمیته توسعه توریسم تاجیکستان دوره گردشگری در این کشور در ماه می آغاز و تعداد توریست های خارجی بتدریج افزایش می یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول