اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تهاتُر، قفل محله آیت الله غفاری را می‌گشاید

پس از آن که تخریب خانه‌های محله آیت الله غفاری (شهناز) بندرعباس پس از بارندگی های فروردین ماه و تخریب خانه مادر یک معلول در جمعه شب، در صدر اخبار رسانه‌های هرمزگان قرار گرفت، شهردار منطقه 2 بندرعباس نیز در بازدید از این محله، از اجرای طرح بازگشایی شریان‌های اصلی و معابر این محله خبر داد.

تهاتُر، قفل محله آیت الله غفاری را می‌گشاید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی رنجبری شهردار منطقه 2 بندرعباس در جریان بازدید از محله آیت‌الله غفاری بندرعباس گفت:طرح بازگشایی شریان‌های اصلی و معابر این محله به زودی اجرا خواهد شد و این بازگشایی در فاز اول در ضلع شمالی محله و به مساحت دوهکتار انجام می‌شود.

به گفته وی، این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شده و با ساکنان توافقات لازم صورت می‌گیرد.

رنجبری خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه فوق از طریق سه روش و طرح کلید به کلید، خرید ملک ساکنان و توافق جهت واگذاری زمین با ساکنانی که در مسیر اصلاحات و بازگشایی قرار دارند، انجام می‌شود.

شهردار منطقه 2 بندرعباس حفظ منافع و حقوق ساکنان را در اولویت اجرای طرح خواند و تاکید کرد: با مردم توافقات لازم با حفظ منافع شان انجام می‌شود و همکاری بیشتر مردم در میزان پیشرفت و تسریع در اجرای طرح بسیار اثرگذار است.

وی گفت: پس از اجرای اتمام طرح بازگشایی معابر و احداث خیابان‌های 24،20 و 16 متری در محله چاهستانی‌ها، سپس نایبند و دوراهی ایسینی، عملیات اجرایی بازگشایی معابر در محله آیت الله غفاری را آغاز می‌کنیم.

رنجبری خواستار همکاری بیشتر مردم در اجرای طرح های عمرانی و بازگشایی معابر در محلات شد.

شهردار منطقه 2 بندرعباس درخصوص مشکلات مردم برای سنددار کردن املاک‌شان با نرخ‌های گرانی که شهرداری اعلام کرده است؛ اظهار داشت: اخذ این مبالغ براساس مصوبه شورای شهر است و شهرداری نقشی ندارد و در صورتی که شورای شهر مصوبه دیگری را جهت اجرا به شهرداری داشته باشد، آن را اجرا می‌کنیم.

وی تایید کرد که بیشتر ساکنان محروم این محله توانایی پرداخت این مبالغ برای اخذ سند و استفاده از تسهیلات نوسازی خانه‌های فرسوده شان ندارند.

رنجبری با استقبال از اجرای شیوه تهاتر اراضی محله آیت الله غفاری بندرعباس بین اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان و شهرداری بندرعباس هم گفت: با اجرای این طرح مانند محله چاهستانی ها، زمینه اخذ سند و نوسازی بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات و اجرای طرح‌های عمرانی و... نیز افزایش خواهد یافت.  

بازدید از محله

بازدید شهردار ومعاونین و مسؤول روابط عمومی منطقه 2 شهرداری بندرعباس از خانه مادرشهید عیسی نیکان که در بارندگی اخیر بخشی از منزل تخریب شده بودانجام شد.

وی ضمن آنکه از عزم موسسه خیریه کمک رسانان بندرعباس به مدیرعاملی احمد مریدی زاده برای  بازسازی بخشی از خانه مورد نظر داد، در زمینه تخریب و تخلیه نخاله‌های ساختمانی و... نیز قول همکاری داد.

رنجبری گفت: در صورت نیاز به هرنوع همکاری برای بازسازی خانه مادرشهید سرافراز اسلام شهید نیکان و تکریم این خانواده، آمادگی کامل وجود دارد واز مدیرعامل و خیرین موسسه خیریه کمک رسانان بندرعباس که بصورت آتش به اختیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و براساس احساس تکلیف برای رضایت این مادر شهید وارد گود خدمت‌رسانی شده است، قدردانی نمود.

وی بر تکریم خانواده معظم شاهد و ایثارگر تاکید کرد و اظهار داشت: خود را مدیون این عزیزان می‌دانیم و بایستی شان و جایگاه خانواده های شان حفظ شود و شهرداری در هر زمان ومکانی که بتواندهر خدمتی را به این بزرگواران انجام دهد، دریغ نخواهد کرد.

مادرشهید نیکان نیز باقدردانی از کسانی که به یاری این خانواده شهید شتافته اند، ازجمله خیران موسسه خیریه کمک‌رسانان بندرعباس، شهردار منطقه 2، رسانه‌ها و... گفت: انتظار دارم خانه‌ام بازسازی شود تا بتوانم در امنیت زندگی کنم و آسیبی نبینم.

وی گفت: در بارندگی فروردین ماه، سقف خانه‌ام در دو مرحله تخریب شد و نیاز به بازسازی دارد.

سرای محله

راه‌اندازی سرای محله دریکی از خانه‌های محله آیت الله غفاری در کوچه بعثت 7 و واگذاری مدیریت این سرای محله به یکی از جوانان محله جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 2 بندرعباس در این محله است و انتظار می‌رود تعدادی از نوجوانان و جوانان و ساکنان محله از برنامه‌های این مرکز بهره‌مند شده و گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله برداشته می شود.

«سعید منیری» معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه 2 بندرعباس نیز وعده نمود در پارک های محله و کنار مسجد سقاخانه ابوالفضل(ع) و یک پارک دیگر در این محله در چند روز آینده وسایل بازی برای تفریح کودکان نصب کند و فضای سبز نیز اجرایی شود.

شهردار بندرعباس از تعدادی از خانه‌های تخریب شده در بارندگی اخیر ازجمله مادر یک معلول بازدید کرد و وعده داد شهرداری شرایط بازسازی را تسهیل خواهد کرد.

بازدید از مرکز نگهداری معلولان

شهردار منطقه 2 بندرعباس همچنین از مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب بن مظاهر که در این محله واقع شده است و دارای 150 معلول ذهنی شدید است بازدید کرد. این مرکز نیازمند حمایت خیرین برای تامین پوشاک، موادغذایی، لباس و... است.

در این بازدید رنجبر قوق داد بخشی از مشکلات این مرکز را در حوزه‌های مرتبط با شهرداری برطرف کند.

همچنین شهردار منطقه 2 بندرعباس از منزل پدر شهید غلام آبخون در محله سه زیارتان بندرعباس که مانند منزل مادرشهید نیکان در بارندگی تخریب شده بود؛ بازدید کرد و اعلام کرد: شهرداری نیز برای بازسازی این خانه تخریب شده همکاری لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول