اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاروانسرای «شاه عباسی» قصرشیرین به‌زودی بازسازی می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: موانع پیش روی جذب اعتبار مورد نیاز بازسازی بنای زلزله زده کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین برداشته می‌شود .

کاروانسرای «شاه عباسی» قصرشیرین به‌زودی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اکبر رضایی با اشاره به آسیب‌دیدگی تعدادی از بناهای تاریخی استان در زلزله بزرگ سال 96، اظهار داشت: با ارزیابی و برآورد خسارتی که پس از زلزله از این بناها و آثار داشتیم، توانستیم به‌صورت متناوب اعتبار مورد نیاز را برای مرمت و احیای آن‌ها اخذ کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کار مرمت و احیای تمام بناهای تاریخی زلزله‌زده استان به‌جزو کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین به پایان رسیده و یا در مراحل انتهایی کار است، تصریح کرد: از آنجایی که کاروانسرای شاه عباسی تحت مالکیت و بهره‌برداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است، از نظر قانونی این نهاد متولی جذب اعتبار برای بازسازی آن است.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی 2 جبهه شرقی و جنوبی کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین، گفت: برای مرمت اضطراری این بنا به حدود 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رضایی تاکید کرد: بارها از اداره اوقاف خواستیم تا برای جذب اعتبار مورد نیاز برای بازسازی اقدام کند تا ما نیز از نظر فنی و تکنیکی کمک کرده و این بنای ارزشمند را مرمت کنیم، اما پاسخی نگرفتیم.

این مسؤول عنوان کرد: در  نشست اخیر ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان که به ریاست استاندار برگزار شد، این موضوع مطرح و استاندار دستور برگزاری نشستی به منظور رفع موانع اخذ اعتبار برای مرمت اضطراری این بنا را صادر کرد که به‌زودی این نشست را برگزار خواهیم کرد.

*بارگذاری‌های غیرقانونی کاروانسرای «شاه عباسی» قصرشیرین برچیده می‌شود

وی همچنین به بارگذاری غیرقانونی سال‌های گذشته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در این بنا اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بارگذاری غیرقانونی غرفه‌ها سبب مخدوش شدن چهره بنا و حتی برخلاف نیت واقف بوده، لذا حذف آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول