اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کرم‌پور: هزینه‌های خودروسازان براساس نرخ دلار یک چهارم شده/ قیمت خودرو باید یک سوم قیمت بازار باشد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هزینه‌های کارخانجات خودروسازی در شرایط فعلی و براساس قیمت دلار حدود یک چهارم گذشته شده گفت: قیمت خودرو باید یک سوم قیمت بازار باشد اما بی‌تعهدی مسئولان مانع آن شده‌ است.

کرم‌پور: هزینه‌های خودروسازان براساس نرخ دلار یک چهارم شده/ قیمت خودرو باید یک سوم قیمت بازار باشد

کوروش کرم‌پور حقیقی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: اگر خودروسازها سیاست‌های صحیحی را در پیش گرفته بودند و مسئولان هم وظایف خود را به‌موقع و درست اجرا کنند قیمت خودرو در بازار دچار التهاب و نوسان نمی شد. 

وی افزود: قیمت خودرو باید یک سوم قیمت فعلی بازار باشد اما بی‌تعهدی مسئولان و دلالان مانع آن شده‌ است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: هزینه‌های کارخانجات خودروسازی همچون هزینه آب، برق، گاز و دستمزد کارگر در شرایط فعلی و براساس قیمت دلار، حدود یک چهارم گذشته شده است اما خودروسازان این موضوع را به مردم نگفته و فقط می‌گویند؛ دلار گران شده است، به‌عنوان مثال اگر در گذشته هر هزار دلار، 4 میلیون تومان بود اکنون حقوق هر کارگر براساس قیمت دلار کنونی، حدود یک چهارم است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش«فارس من» با عناوین «نه به انحصارگرایی خودروسازان» ، «استیضاح وزیر صنعت به دلیل ضعف مدیریت در کنترل قیمت خودرو و واردات و صادرات مواد غذایی» ، «دست دلالان را از بازار خودرو کم کنید» ، «سکوت نمایندگان مردم در مقابل گران‌فروشی غیرقانونی خودروسازان» ، «مشارکت با خودرو ساز با دلار ۳۷۰۰ تومنی و تکمیل وجه با دلار نرخ روز» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول