اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حوزه‌های علمیه خواهران آماده همکاری با مساجد هستند/نقش بانوان در تحقق اهداف انقلاب

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با اشاره به نقش تأثیر‌گذار خواهران طلبه در محیط‌های فرهنگی و تحقق اهداف انقلاب گفت: حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد استان تهران را دارند.

حوزه‌های علمیه خواهران آماده همکاری با مساجد هستند/نقش بانوان در تحقق اهداف انقلاب

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام محمدحسین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران درخصوص نقش مساجد در تحقق گام دوم انقلاب گفت:‌ با توجه به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «مساجد سنگر است» و با در نظر گرفتن این تجربه که مساجد، خاستگاه انقلاب و محل تربیت نیروهای انقلابی بودند، یکی از پایگاه‌های مهم که نقش مؤثر و مستمر در آینده انقلاب و تأمین اهداف آن دارد؛ مساجد هستند.

 وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، در واقع دستورالعمل اجرایی برای استمرار انقلاب در چهل ساله دوم آن است، تصریح کرد: قاعدتاً همه نهادها، مسئول تأمین و زمینه‌سازی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این بیانیه هستند  اما یکی از نهادهای بسیار مهم در تحقق گام دوم انقلاب، مسجد است. مکانی که ارتباط مستقیم با مردم و قشر جوان دارد. لذا دستوراتی که رهبر معظم انقلاب، برای چهل ساله دوم، از جمله ارتقاء علمی و معنوی جوانان و سبک زندگی اسلامی ابلاغ فرمودند، در مساجد تحقق پیدا می‌کنند.

یکی از رسالت‌های ائمه جماعات، ارتقاء‌ دین، معنویت و علم مردم است

کبیریان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های ائمه جماعات به عنوان مدیر طبیعی مسجد، ارتقاء‌ دین، معنویت و علم مردم است، افزود: تبین سبک زندگی و اهداف انقلاب، آشنا کردن مردم و به خصوص جوانان با انتظاراتی که انقلاب از آنها دارد، بر عهده ائمه جماعات است و بهترین جایگاهی که می‌تواند این امر را تأمین کند، مساجد هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با اشاره به جایگاه زنان در جامعه گفت: نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند. تربیتی که خداوند متعال در ذات بانوان قرار داده است و تاثیر فرهنگی آنها به جهت داشتن نقش مادر و همسر در جامعه بسیار چشمگیر است.

نقش بانوان در استمرار و تحقق اهداف انقلاب

وی با بیان اینکه بانوان می‌توانند نقش مؤثری را در ارتقاء فرهنگ جامعه ایفا کنند، تصریح کرد: نیمی از نمازگزاران مساجد را بانوان تشکیل می‌دهند. بانوان همانطور که در حدوث انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند، در تداوم انقلاب نیز نقش مهمی دارند. کما اینکه در بسیاری از اوقات، این بانوان بودند که همسران و فرزندان خود را تشجییع و تشویق به حضور در صحنه‌های انقلاب می‌کردند. در حال حاضر نیز برای استمرار و تحقق اهداف انقلاب به نظر می‌آید که بانوان می‌توانند نقشی مساوی با آقایان ایفا کنند.

 مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد تهران را دارد

کبیریان با اشاره به نقش تأثیر‌گذار خواهران طلبه در محیط‌های فرهنگی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران، آمادگی تعامل با مساجد استان تهران را دارد لذا برای استفاده از ظرفیت فرهنگی خواهران طلبه، می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که بانوان دانش آموخته حوزه، رسالت تبلیغی و فرهنگی خود را در مساجد و در راستای تحقق گام دوم انقلاب انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران افزود: یکی از رسالت های مهم حوزه علمیه خواهران، پررنگ تر کردن نقش خواهران در مساجد است.

تربیت نیروی متعهد انقلابی باید در مسجد صورت بگیرد

وی در ادامه در خصوص تهدیدات فرهنگی دشمن و راه مبارزه با آن گفت: مسجد سنگر دفاع از حریم انقلاب است. یکی از سنگرهای مبارزه با تهاجم علیه انقلاب، دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسجد است.

کبیریان با بیان اینکه رسالت یک امام جماعت، مدیریت فرهنگی جامعه مسجدی است که در آن نماز اقامه می کند، افزود: کار امام جماعت صرفاً اقامه نماز که آن‌هم ارزشمند و بسیار مهم است، نیست. تربیت نیروی متعهد انقلابی باید در مسجد صورت بگیرد. این وظیفه نیز در درجه اول بر دوش امام جماعت و در مرحله دوم بر دوش سایر ارکان مسجد و نمازگزاران است.

مسجد محل آموزش احکام دین، قرآن و احکام اهل بیت(ع) است

 مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه آشنایی با احکام دین، قرآن و احکام اهل بیت(ع)، باید در مسجد صورت بگیرد گفت: معنویت باید از مسجد به جامعه تزریق شود. مسجد باید زمینه حضور همه اقشار جامعه را فراهم نماید و این می‌طلبد که امام جماعت برنامه ریزی کند تا کسانی  که ارتباطشان با مسجد کمرنگ شده، برای حضور در مسجد  تشویق شوند و علم و معنویت را در این سنگر با ارزش دینی و انقلابی کسب کنند.

 وی در پایان با بیان اینکه؛‌ مهمترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، حضور در مساجد و انجام فعالیت های فرهنگی و دینی در کنار عبادت است، خاطرنشان کرد: نمازگزاران با ایجاد یک فضای صمیمی سعی کنند در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، امام جماعت را یاری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول