اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صفت محروم را برای خراسا‌ن‌جنوبی به کار نبریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: استان خراسان‌جنوبی بسیار غنی است و هرگز دوست نداریم از کلمه محروم و توسعه نیافته برای این استان استفاده شود چون برازنده مردم این دیار نیست.

 صفت محروم را برای خراسا‌ن‌جنوبی به کار نبریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کمال‌الدین میرجعفریان ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان‌جنوبی، با اشاره به توطئه‌های دشمن در شرایط کنونی، اظهار داشت: امروز دشمن با ترفند جنگ اقتصادی می‌خواهد ما را شکست دهد که هرگز نخواهد توانست.

وی به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی اشاره و بر لزوم شناخت این ظرفیت‌ها تأکید و بیان داشت: استان خراسان‌جنوبی بسیار غنی است و هرگز دوست نداریم از کلمه محروم و توسعه نیافته برای این استان استفاده شود چون برازنده مردم این دیار نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مشکلات و مسائل را واقع‌بینانه رصد کنیم، افزود: مشکلات مالی وقفه‌ای در خدمات ما ایجاد نخواهد کرد و می‌توانیم این شرایط سخت را با روحیه جهادی و سرافرازانه پشت سر بگذاریم.

میرجعفریان امنیت مرز را یکی از ظرفیت‌های خوب استان دانست و گفت: فرش قرمز ما برای سرمایه‌گذاران باید ایجاد انگیزه و مهیا کردن استان برای سرمایه‌گذاری باشد بنابراین موانع سرمایه‌گذاری در این کارگروه با تلاش اعضا باید برطرف شود. 

وی با تأکید بر اینکه باید رونق تولید در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی عملیاتی شود، تبیین کرد: یکی از ارکان اصلی ایجاد رونق تولید کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیران باید در حوزه کاری خود سامانه تعریف کرده تا مردم کمتر معطل شوند، تصریح کرد: باید امور اراضی در کنار منابع طبیعی کارها را سریع‌تر انجام دهند.

میرجعفریان با تأکید بر اینکه باید زمان پاسخ به استعلامات کوتاه و حداکثر ظرف مدت 10 روز انجام و تسریع شود، مطرح کرد: باید دستگاه‌های خدمات‌رسان استان نیازمندی خدماتی و زیرساختی برای هر امری را احصاء کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه میان‌مدت و کوتاه‌مدت تدوین تا ما را به نتیجه برساند اما نباید از طراحی برنامه بلند مدت غافل شوند لذا برنامه‌های کوتاه‌مدت باید پنج ساله (سال 1400) و برنامه میان‌مدت 10 ساله (سال 1405) تعریف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی همچنین به ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها اشاره و خواستار رعایت حریم رودخانه‌ها شد و افزود: از این مسائل به هیچ وجه عدول نمی‌شود و در برنامه‌ریزی کلان شهری باید مد نظر قرار گیرد.

میرجعفریان با بیان اینکه عمده تصادفات استان‌های کویری از خواب‌آلودگی رانندگان و یکنواختی جاده است، اعلام کرد: احداث مجتمع‌های بین‌راهی در کاهش تصادفات تأثیرگذار و باید سرمایه‌گذاران در این زمینه تشویق شوند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول