اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رگبار بهاری مهمان شب‌های اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از امروز تا اواخر هفته جاری در اكثر مناطق وضعيت جوی قسمتی ابری، گاهی افزايش ابر و وزش باد نسبتاً شديد تا شديد و در ساعات عصر و شب رگبار بهاری، گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پيش‌بينی می‌شود.

رگبار بهاری مهمان شب‌های اصفهان

رضا کریمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار از امروز تا اواخر هفته جاری بر روی استان است، اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق وضعیت جوی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در ساعات عصر و شب رگبار بهاری، گاهی همراه با رعد و برق  و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه از اطلاعیه شماره 8 صادر شده توسط اداره هواشناسی در روز گذشته خبر داد و افزود: طبق این اطلاعیه به سبب گذر امواج ناپایدار در لایه‌های میانی جو، طی روز دوشنبه تا روز چهارشنبه، بارش‌های رگباری، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر و شب در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و با توجه به ویژگی‌های فصل بهار، شرایط تشدید بارش‌ها به صورت محلی نیز مهیا است.

کاهش یک تا 3 درجه‌ای کمینه دمای اصفهان

کریمیان با اشاره به این که کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، یک تا 3 درجه سانتی‌گراد کاهش و بیشینه دما یک تا 2 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات روز به 31 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات روز به 15 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت آینده، سردترین نقاط استان، داران و چادگان با 6 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقاط استان، چوپانان و خوروبیابانک با 37 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌های کشاورزی

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان از گلخانه‌داران خواست: به علت اختلاف دمای شب و روز و جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، نسبت به کنترل رطوبت، دما و تهویه گلخانه‌ها اقدام و به دلیل تابش شدید نور از سایه‌انداز و شید و مل‌پاشی در گلخانه‌ها برای دستیابی به دمای مطلوب استفاده کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی در ادامه به کشاورزان توصیه کرد: به دلیل گرم شدن هوا، آبیاری در باغات مناطق معتدل و شرق انجام شود و در باغات مناطق غرب و جنوب که در مرحله گل‌دهی هستند، از آبیاری درختان خودداری شود، همچنین مزارع کلزا که دچار خسارت سرمازدگی دیررس بهاره شده‌اند، توصیه می‌شود که از کود سرک، سولفات روی و ترکیبات حاوی اسید آمینه و جلبک استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی استان پس از ناپایداری‌های آخر هفته باغداران نسبت به استقرار کندوی زنبور عسل جهت بهبود عملیات گرده‌افشانی اقدام و در صورت اتمام گرده‌افشانی و تشکیل میوه در مناطق شرق استان، باغداران نسبت به محلول‌پاشی با کودهای کامل اقدام کنند.

انتهای پیام/63112/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول