اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جمع‌‌آوری تاریخ شفاهی 320 بانوی رزمنده گلستانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: با توجه به اینکه 320 بانوی رزمنده دفاع مقدس در گلستان وجود دارد، امیدواریم با مشارکت کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تاریخ شفاهی این بانوان رزمنده تهیه شود.

جمع‌‌آوری تاریخ شفاهی 320 بانوی رزمنده گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار علی ملک‌شاکوهی امروز در نشست کمیته بانوان بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در سال 1361 عملیات بیت‎المقدس با نام فاطه‎الزهرا(س) آغاز و منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی تصریح کرد: اتفاق بزرگی که در طول دفاع مقدس تاریخ‎ساز شد عملیات سرنوشت‎ساز بیت‎المقدس بود که رزمندگان اسلام و جوانان سرنوشت‎ساز این کشور بدون حمایت کسی دیگری توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

*خرمشهر؛ قطب ایثارگری و الگوی جمهوری اسلامی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه امروز خرمشهر برای ما به اسوه، نمونه و قطب ایثارگری و الگوی جمهوری اسلامی تبدیل شده است، گفت: همه دفاع مقدس از خرمشهر الگو گرفته است.

ملک‎شاهکویی اذعان کرد: فتح خرمشهر به جهشی برای ادامه دفاع مقدس تبدیل شد تا ما بتوانیم با این پیروزی سایر نقاط اشغالی را از دست نیروهای عراقی آزاد کنیم.

وی ادامه داد: هر ساله برای فتح خرمشهر جشن گرفته می‎شود تا جوانان امروز بدانند آن زمان در خرمشهر چه اتفاقی افتاد و چگونه بدون کوچکترین پشتوانه‎ای خرمشهر را از دست عراق آزاد کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه اگر جوانان آینده ما واقعیت‎ها و حقایق جنگ را ندانند به طور قطع فرزندان ما بی‎هویت می شوند و ضربه می‎خورند، افزود: دشمن می‎خواهد ایثارگری‎ها و فداکاری‎های دوران دفاع مقدس را از اذهان پاک کند و خرمشهر و حتی جبهه مقاومت در جامعه به فراموشی سپرده شود و برای دستیابی به این هدف خود با تمام توان در فضای مجازی تلاش می‎کنند.

ملک‎شاهکویی با تأکید بر اینکه ایثارگری دوران دفاع مقدس باید در فضای مجازی برجسته شود و به جوانان انتقال یابد، بیان کرد: گرچه از طریق چاپ کتاب، رسانه، تئاتر و ... به دفاع مقدس پرداخته شده اما هیچ‎گاه کهنه نشده و آنقدر ظرفیت دارد که می‎توان از طریق موضوعات مختلف در جامعه مطرح شود و دفاع مقدس نقش‎آفرینی کند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‎ترین ماموریت‎های ما معرفی و شناساندن ایثارگری و فداکاری‎های ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس به نسل‎های آینده است که این مهم را از روش‎های مختلف اعم از تهیه تاریخ شفاهی رزمندگان، چاپ کتاب، تهیه فیلم، دانشنامه و نقش گلستان در دفاع مقدس، ایجاد پارک باغ موزه دفاع مقدس و ... در دستور کار داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان از وجود 320 بانوی رزمنده دفاع مقدس در استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: این بانوان رزمنده حداقل دو ماه و حداکثر 12 ماه در جبهه بودند و در قالب امدادگری و پشتیبانی جنگ به طور مستقیم در جبهه فعال بوده و نقش کلیدی داشتند.

ملک‎شاهکویی ادامه داد: با توجه به اینکه 320 بانوی رزمنده دفاع مقدس در گلستان وجود دارد، امیدواریم با مشارکت کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تاریخ شفاهی این بانوان رزمنده تهیه شود.

وی با اشاره به طرح «همیاران ایثار» گفت: تا زمانی که باغ موزه دفاع مقدس در استان راه‎اندازی نشود اقدامات ما تثبیت نمی‎شود که البته اقدامات لازم برای تحقق این مهم در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان  اضافه کرد: درصدد هستیم که در طرح «همیاران ایثار» در قالب مشارکت مردمی شکل بگیرد تا بتوانیم جامعه استان را هم در این امر سهیم کنیم.

* باغ موزه دفاع مقدس گلستان بزرگترین مرکز فرهنگی و گردشگری خواهد شد

ملک‌شاهکویی با بیان اینکه پارک باغ موزه دفاع مقدس استان بزرگترین مرکز فرهنگی و جذب گردشگری خواهد شد، متذکر شد: روزانه افراد بسیاری از این مکان بازدید می‎کنند و در غیر ماه مبارک رمضان روزانه بیش از 2 هزار نفر از این مکان بازدید دارند.

وی تأکید کرد: 4 هزار شهید از گلستان تقدیم انقلاب شده و مردم و مسؤولان در برابر خون‎های پاک شهدا مسؤول هستند، اگر امروز کسی ما را تهدید نظامی نمی‎کند به‎واسطه جانفشانی شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه اگر قدردان شهدا نباشیم دشمن بر ما مسلط می‎شود، اذعان کرد: مسؤولان باید مانند مردم زندگی کنند، چطور می‎شود مردم در مشقت و سختی باشند اما مسؤولان در رفاه و آسایش باشند.

ملک‌شاهکویی اضافه کرد: سوم خرداد به معنای آن است که آرمان سوم خرداد خودنمایی کند نه آنکه تنها در برخی اقدامات خلاصه شود، در واقع سبک زندگی ما باید دفاع مقدسی باشد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول