اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در ایلام

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ هشدار داد و گفت: خانواده‌ها و دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف مراقب این نوع کلاهبرداری باشند.

کلاهبرداری از طریق فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در ایلام

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تحصیلی و زمان امتحانات دانش آموزان در مقاطع مختلف متأسفانه کلاهبرداران با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به انتشار و تبلیغ جعلی فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

وی افزود: در این نوع کلاهبرداری، فرد کلاهبردار پس از ارتباط با مشتریان خود که اکثراً دانش آموز هستند، پس از جلب اعتماد آنها با استفاده از تبلیغات گسترده و بهانه‌های مختلف مبالغی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: پس از واریز وجه توسط افرادی که اقدام به خرید می‌کنند، مشاهده می‌شود شخص کلاهبردار هیچ سوالی برای آن‌ها ارسال نمی‌کند و دیگر پاسخگوی تلفن خود نمی‌شود.

جمالی در ادامه با توصیه به دانش آموزان عنوان کرد: چنین ادعاها و آگهی‌هایی مبنی بر فروش سوالات امتحانات نهایی سال ۹۸ در فضای مجازی جعلی بوده و دانش آموزان نباید به این آگهی‌های کذب و دروغین کلاهبرداران اعتنا کنند، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی ضمن تأکید بر کنترل خانواده در این ایام بر فرزندان دانش آموز خود تصریح کرد: خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند و با ایجاد محیطی آرام شرایط را برای مطالعه آن‌ها فراهم کنند و فرزندان خود را نسبت به چنین تبلیغات دروغین فضای مجازی آگاه کنند.

جمالی ضمن هشدار به کلاهبرداران گفت: خرید و فروش سوالات امتحانی از موارد مجرمانه بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ایلام خاطرنشان کرد: عموم مردمی می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام/9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول