اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان با سفیر انگلستان در «تاشکند» دیدار و طرفین مسائل مربوط به مذاکرات صلح را بررسی کردند.

صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان با «کریستوفر آلان» سفیر انگلستان در «تاشکند» دیدار و طرفین مسائل مربوط به مذاکرات صلح را بررسی کردند.

در این دیدار طرفین درباره اوضاع افغانستان، چشم انداز گفت‌وگوهای صلح و همچنین گسترش همکاری‌های ازبکستان و انگلستان در این مسیر تبادل نظر کردند.

طرفین در این دیدار همچنین بر توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه ازبکستان و انگلستان در سال‌های اخیر نیز تاکید نمودند.

علاوه بر این، 2 طرف درباره موضوعات بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه طرفین نیز تبادل نظر کردند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 9 ماه سال 2017 میلادی در سطح 115 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است.

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند.  

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول