اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید مواد پلیمری در کشور 2 برابر نیاز داخل/ ممنوعیت واردات 1530 قلم کالا

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید مواد پلیمری در کشور دو برابر نیاز داخل خبر داد و گفت: سال گذشته واردات یک‌هزار و 390 قلم کالا ممنوع شد که امسال نیز این میزان به یک‌هزار و 530 قلم افزایش می‌یابد.

تولید مواد پلیمری در کشور 2 برابر نیاز داخل/ ممنوعیت واردات 1530 قلم کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشاد مقیمی صبح امروز یکصد و چهل و هشتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان و بررسی مشکلات صاحبان صنایع در بخشداری ایوانکی برگزار شد،‍ از تولید مواد پلیمری در کشور دو برابر نیاز داخل خبر داد و بر ضرورت تشکیل ستاد تسهیل برای واحدهای خوب و فعال تأکید کرد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت رصد و پایش روزانه واحدهای تولیدی تأکید کرد و گفت: ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها باید آرایش جنگی داشته باشند.

مقیمی اظهار کرد: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شد، موضوع ساخت و توجه به تولید داخل یکی از موارد محوری است که در سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت صمت قرار گرفت.

وی ادامه داد: نیاز است تا صاحبان صنایع به موضوع بومی‌سازی و تولید داخلی و قطع وابستگی به خارج از کشور توجه جدی داشته باشند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: لازم است تا مجموعه نیازمندی‌هایی که ما در حوزه وابستگی به خارج از کشور داریم و البته توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، با برگزاری نمایشگاهی برای صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران به نمایش گذاشته شود.

مقیمی اضافه کرد: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از حضور سرمایه‌گذاران در این عرصه و قطع وابستگی به خارج از کشور به‌صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: واردات یک‌هزار و 390 قلم کالا در سال گذشته ممنوع شده است که در سال جاری نیز این میزان به یک‌هزار و 530 قلم افزایش خواهد یافت.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در سال گذشته با ممنوعیت واردات یک‌هزار و 390 قلم کالا، بالغ‌بر پنج میلیارد دلار بازار برای محصولات داخلی مشابه این کالاها در کشور ایجاد شد.

مقیمی تصریح کرد: تأمین مواد اولیه در دو بخش موردتوجه است؛ بخش مواد اولیه وارداتی و مواد اولیه داخلی که بخش واردات آن نیاز به تأمین ارز دارد و طی کمیته‌ای که توسط وزارت صمت با حضور بانک مرکزی تشکیل شده است، همه هفته طی جلسه‌ای مشکلات ارزی واحدهای صنعتی و تخصیص ارز بررسی می‌شود که نیاز است تا مشکلات ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی استان احصا و به این کمیته ارسال شود.

وی عنوان کرد: وزارت صمت برای رفع موانع و مشکلاتی که در حوزه گمرک وجود دارد، نیز کمیته مشترکی با مجموعه گمرک تشکیل داده است و مشکلات و موانع صاحبان صنایع در این حوزه نیز بررسی و رسیدگی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصمیم ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، برخی قوانین و مقررات بر اساس شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و برای رونق تولید و بهبود مسیر توسعه صنایع، بازبینی و اصلاح شدند.

مقیمی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به واحدهایی که در شرایط امروز به‌صورت مطلوب فعالیت دارند، نیز توجه ویژه داشته باشد و مشکلات و موانع این واحدها که شرایط مناسب دارند و توسعه صادرات را در دستور کار خود قرار داده‌اند، رسیدگی و برطرف شود.

وی افزود: در سال 1397 به یک‌باره تقاضا برای برخی مواد پتروشیمی در کشور افزایش یافت؛ به‌طوری‌که از پنج میلیون تن تقاضا در این حوزه، به 10 میلیون تن افزایش یافت که اگر خروجی این مواد اولیه در خروجی کارخانجات نیز مشهود باشد، مشکلی را به همراه نخواهد داشت؛ اما کمبود تولیدات کارخانجات با وجود افزایش دریافت مواد اولیه، مباحث و مشکلاتی را به وجود آورد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نیاز است تا واحدها نیز برای تسهیل در امور خود و جلوگیری از بروز مشکلات در این حوزه، به موضوع خوداظهاری تولید توجه جدی داشته باشند و با اجرای این مهم به‌صورت شفاف و دقیق، قطعاً از سهمیه مواد اولیه این واحدها نیز کم نخواهد شد.

انتهای پیام/2568/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول