اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

راه اندازی مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاههای تخصصی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم با کمک بانک صنعت و معدن مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاههای تخصصی در این دانشگاه را راه اندازی کنیم.

راه اندازی مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاههای تخصصی در دانشگاه  امیرکبیر

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،  رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه امیرکبیر گفت: برنامه داریم با کمک بانک صنعت و معدن مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاههای تخصصی در این دانشگاه را راه اندازی کنیم.

علی نیک بخت رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه امیرکبیردر این خصوص گفت: مدیرعامل بانک صنعت و معدن به همراه اعضای هیات مدیره و مدیران مربوطه از برج فناوری دانشگاه بازدید کردند.

وی هدف از این بازدید را پیگیری موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای تاسیس و تجهیز مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاهی دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در این جلسه همچنین توافقاتی صورت گرفت که از سوی بانک صنعت و معدن تسهیلات در قالب وام به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه اختصاص یابد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم بازدید مدیر عامل بانک صنعت و معدن  از برج فناوری دانشگاه  گفت: مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت های دانش بنیان تشکیل یافته و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، تلاش می کند تا با شناسایی نخبگان و صید ایده های ناب و انجام حمایت های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان موفق را فراهم آورد.

معتمدی افزود: این مرکزهمچنین با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی های مؤثر شرکت های دانش بنیان، آنها را در جهت تجاری سازی موفق محصولات و خدماتشان یاری می نماید و بدین ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره مند می شوند.

حسین مهری رئیس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم  گفت: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاری با این مرکز حمایت ازتبدیل نوآوری ها و دستاوردهای علمی به فناوری ها و محصولات مورد نیاز کشور است در واقع این مرکز اقدانات اثرگذاری در بخش های مختلف انجام داده و ارتباط بیشتر بانک با این مرکز علاون بر ایجاد ارتباط بین حوزه صنعت و دانشگاه می تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع مختلف به خصوص صنایع دانش بنیان شود.

مهری ادامه داد: به عنوان یک بانک تخصصی، مسؤلیت اجتماعی ما حمایت از طرح های صنعتی، معدنی و دانشگاهی است و بانک در این قبیل پروژه ها باید حضور فعال داشته باشد این در حالی است که از ظرفیت های قانون بودجه سال جاری برای حمایت از فالیت های دانشگاه امیر کبیر به عنوان یک دانشگاه تخصصی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ارتباط دادن شرکت های مستقر در این مرکز به واحدهای تولیدی و ارائه مشاوره تخصصی به این صنایع از جمله اهدافی است که این بانک در سال جاری که سال رونق تولید و حمایت بیشتر از کارآفرینان است، با جدیت دنبال می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول